Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

xp ock SB Live


jgr

Rekommendera Poster

ÄrCREATIVE SOUNDBLASTER LIVE korten kompatibla med det kommande win xp

 

Ja, dom fungerar bra för "vanligt" ljud. Men Liveware 3, som ger dig tillgång till en mängd finesser, fungerar inte.

 

Enligt Creative, ska det dessbättre komma en XP färdig version av Liveware nu i Oktober(man får väl som vanligt räkna med förseningar)

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå

 

XP och LiveWare funkar tillsmans, men man måste trixa lite för att få det att funka.

 

Sök i nyhetsgrupper efter XP och liveware så hittar du säkert lösningen, du är INTE ensam :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP och LiveWare funkar tillsmans, men man måste trixa lite för att få det att funka.

 

Jo, det "fungerar", men det ger mer problem än det löser och _vissa_ funktioner fungerar inte alls.

 

Därför jag kort och gott förkortade det till "fungerar inte" aka broken. Verkar lite overkill att plöja nyhetsgrupper för en ev. dåligt fungerande men besvärlig fix för något som antagligen är löst ungefär samtidigt med att XP släpps publikt :7/

 

Tålamod, ge Creative en chans att hålla sin egen timeline iaf ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... intressant, vilka problem?

(Jag vet folk som använt XP och LW3 i över en månad utan problem)

 

Anledningen till att det finns en fix till LW3 är inte för att folk saknar *alla* funktioner. Detta eftersom de flesta vet att antalet drivrutiner för XP är begrännsat, helt i sin ordning eftersom det, precis som PaleRider skriver, inte är släppt publikt ännu. Dessutom fungerer ju ljudet då XP har egna ljuddrivrutiner.

 

Anledningen till fixen är det faktum att XP säger sig stödja fler än 2 högtalare, vilket inte fungerar tillfredställande. Därför försöker man installera LW3 för w2k.

 

Så om man väldigt gärna vill utnyttja alla sina högtalare så är värt att trixa lite.

 

Däremot kan jag hålla med om att NU kanske inte är så stor ide att leta efter fixar i nyhetsgrupper, om Creative håller deadlinen så finns det ju drivrutiner om ett par veckor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...