Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för tavelutskrift


Lighthouse2
 Share

Go to solution Solved by Pelle Penna,

Rekommendera Poster

Söker tips på program att använda!  (Windows) 

Har en färgskrivare och vill nu göra ca 50x 100 eller 70x100 tavlor genom att sätta ihop A4-utskrifter från bilder till en stor bild.

Blev det förståeligt förklarat?

Har läst om det för länge sedan men hittar inte inlägget igen.  Att man kan ha en högupplöst bild och att det programmet delar upp bilden i 6-8 delar/rutor och att dessa skrivs ut och att man sedan sätter ihop dem till en stor bild och ramar in. Vet någon vilket program det är jag söker?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar finnas en sådan funktion bland skrivarens inställningar men det kan vara knepigt innan man får det att stämma.

Ett program direkt ur minnet bara - Posterize.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det knepiga är väl att program/tjänsten måste kunna ta hänsyn till skrivarens marginaler om skrivaren inte klarar av att skriva ut ända ut till kanterna.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Är det en  sk. multifunktionsskrivare med möjlighet till fotoutskrift skriver denna över hela papperet/fotopapperet utan marginaler när man anger att det är fotoutskrift och se till att välja typ av papper i skrivarinställningarna tex. fotopapper av en viss typ, det ändrar skrivarinställningar av kvalitet och i förekommande fall bläckets torktid vid utskrift.

 

Dock bör man lägga undan fotoutskrifter med bläckstråle försiktigt på en torr, plan och dammfri yta och låta bläcket och fotopapper torka riktigt en längre stund - 1 timme eller mer innan man tar i dessa och gör något.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Du kanske behöver ett program liknande Raztorbator https://rasterbator.net

 

Ska testa det, det där kan vara precis det jag söker!  Tack så mycket!  ?

Min skrivare är en enkel Canon Pixma MG3600 men att fixa tavlor till vardags borde den klara av med lite redigeringsfix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...