Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra ett Microsoft-konto från barn till vuxen.


eken81
 Share

Go to solution Solved by eken81,

Rekommendera Poster

Hur gör jag ett Microsoftkonto från barn till vuxen?

 

Har ett Microsoftkonto som tyvärr blev registrerad som ett barn men ska vara vuxen. Har ändrat födelsedatum men problemen kvarstår. Har googlat, men inte funnit några säkra uppgifter om hur man gör. Har börjat med att skriva in rätt födelsedatum, som gör kontot till myndig. Måste man sedan sparka ut kontot från familjen det tillhör, eller vad?

 

Grunden till problemen som gjort att jag nu skriver är att jag via "barnkotot" vill skapa en Minecraft (bedrock edition) Realm. Vanligen när man inte fick göra något så kunde man trycka på en knapp så gick en fråga till "föräldern" som fick trycka på en knapp för att godkänna det "barnet" ville göra. Nu när man gör en realm så står det bara att man måste tala med föräldern "på annat sätt".

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Laso, 

 

har redan följt detta, men begränsningar kvarstår. Måste "barnkontot" lämna familjen för att kunna göra vad den vill utan begränsningar? Om du nu vet det, annars ett förtydligande till andra som läser. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Tack alla, nu tycks det fungera.

 

Efter att man fått föräldern att redigera upp ens ålder över myndighetsgränsen så fick man själv välja att lämna familjen. Efter detta så var man inte längre begränsad på det sätt som krånglade till det för mig innan. I allt jag läste tyckte jag att man skrev otydligt om vilka konsekvenser det gav att lämna familjen. Men det verkar alltså ha fungerat.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...