Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft-konto


qpre1974
 Share

Rekommendera Poster

Jag får regelbundet varannan dag ett meddelande från Microsoft som lyder ungefär så här: Du måste reparera ditt Microsoft-konto. Ditt lösenord har kanske ändrats. Detta problem förekommer bara på mitt nya laptop, men inte på mina 2 gamla datorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste igenom råden som jag tyckte var vettiga. Sedan såg jag inte några nedladdningslänkar på den sidan. I så fall skulle jag givetvis ha varnat för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, ska man tro alla som betygsätter sajterna som hamnar hos denna WOT, många som besöker sidan kanske har en dålig dag för övrigt, och sätter ett dåligt betyg, och nästa som besöker samma sajt, tycker det är en toppenssajt, så det svänger upp och ner, så frågan är hur säker denna "betygsättning" egentligen är?

Hade det styrts på annat sätt så, men nu är det ju en frivillig sättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar faktiskt kolla upp misstänkta sidor med WOT innan jag rekommenderar dem. Det är t.o.m. möjligt att jag avfärdat någon annan windowsreportsida efter en sådan kontroll. Denna gång gjorde jag dock ingen kontroll.

 

Att man aldrig ska ladda ner en instruktionssidas egna rekommenderade fixprogram tror, och hoppas, jag att qpre1974 vet. När det gäller meddelandet från Microsoft bör detta kunna plockas bort med Windows egna verktyg vilket framgår av skärmbilderna. (Tyckte det var bra att det fanns skärmbilder så jag slapp göra dem från min egen dator.)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev mbgtmari:

Jag läste igenom råden som jag tyckte var vettiga. Sedan såg jag inte några nedladdningslänkar på den sidan. I så fall skulle jag givetvis ha varnat för dem.

Jag såg inte heller några men det länkades till så många andra sidor på webbplatsen så att jag tycker att det är stor risk för att man till slut hamnar på något ställe där det rekommenderas att man ska installera något "fix"-program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Jag läste igenom råden som jag tyckte var vettiga. Sedan såg jag inte några nedladdningslänkar på den sidan. I så fall skulle jag givetvis ha varnat för dem.

Du kanske använder µBlock Origin lika "hårt" som jag gör och ser därför inga sådana nerladdningslänkar/reklam?

Vi hade väl en tråd nyligen där ett CAD-program (troligen?) fanns med som reklam och som då tolkades som att det var en hjälp vid ett helt annat problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev qpre1974:

Jag får regelbundet varannan dag ett meddelande från Microsoft som lyder ungefär så här: Du måste reparera ditt Microsoft-konto. Ditt lösenord har kanske ändrats. Detta problem förekommer bara på mitt nya laptop, men inte på mina 2 gamla datorer

Loggar du in på ditt Microsoftkonto, eller använder du lokalt konto, och får detta info ändå?

 

Jag har också haft "problem" med detta, men löste det genom att just logga in på Microsoftkontot, och sedan åter aktivera/logga in på lokala kontot, efter det så har detta meddelande inte kommit tillbaka.

Hos mig så är det en anknytning till Office 365 konto som ställt till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Jag ska prova med att logga mig in först på Microsoft-kontot och sedan på lokalt konto. Jag hämtar aldrig fixfiler från dessa övriga instruktionssajter.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...