Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 PRO uppdaterad med version 2004.


kalh
 Share

Rekommendera Poster

Hej, sitter med ett problem... Igår sparade jag att installera uppdateringen av Windows 10 PRO på en gammal "trotjänare".

Så idag startade jag... nu är det så att till den här datorn och två andra datorer så har jag köpt och konfigurerat Logitech tangentbord MX KEYS och MX Master 3 mus för att kunna använda samma till alla tre datorerna.

Det har gått bra, ända tills nu...Datorn som nu är uppdaterad med version 2004 av Windows 10 PRO... på den kommer jag till inloggningsfältet där jag skall ange min kod.... Men inget händer när jag skriver med siffertangenterna, vare sig på den numeriska delen eller eller den "långa raden" siffror.

Med andra ord så kan jag inte logga in!

Hjälp önskas...Det fungerar knappast med att försöka skriva att jag har glömt "lösenordet"....och logga in med Microsoftkonto...det går ju inte att skriva något.

Jag vet inte heller om det kan fungera med någon F-tangent för att "starta om"?

Tacksam för tips...

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har ett tangentbord med USB-kontakt så anslut de, sedan får du konfigurera dom trådlösa enheterna igen,

dom verkar att ha tappat kontakten i samband med uppdateringen

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej E-forumister, tack för tipsen...Det här med att använda ett/en och samma tangentbord och mus till tre datorer. Även om det bara är en dator åt gången... det var ingen bra idé! Så det blev att plocka upp de tidigare använda tangentborden och mössen och koppla in dem igen på två av datorerna. Väl återanslutna så kunde jag också logga in... Nu pågår uppdatering med version 2004 på båda....

Den tredje datorn som jag använder mest får nu "bara" ha MX KEYS och MX Master 3 och det fungerar, tack och lov. Men varför de andra två inte ville vara med, vet jag inte. Nu får problemet vara avslutat.

Tack för nu.

kalh 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...