Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra visningsordning i Bookmarks


Lighthouse2
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Lighthouse2

Vartefter man sparar sidor i Bookmarks, bokmärkesfältet eller under Andra bokmärken i Firefox, så hamnar dessa nyligen sparade allra längst ner på listan.

 

Hur ändrar jag den kronologiska ordningen på dem, att dom bookmarks jag lagt till nyligen också hamnar högst upp i listan och inte som nu, sist?

Jag har sökt men inte hittat varken svaret eller hur man gör. Vet ni?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går själv manuellt tillväga, markerar och drar de bokmärkta sidorna dit jag vill ha dem. Eller drar flikarna direkt ner i mitt bokmärkesfält, på rätt plats. Går säkert att göra på annat sätt.

Firefox är ju tack och lov flexibelt!

Klipp.PNG

Redigerad av Thirteen
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Man kan få upp alla bokmärken i ett eget fönster genom att trycka Ctrl + Skift + B.

Där är det bara att dra omkring bokmärkena, skapa mappar för dem osv tills man är nöjd.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2

Trycker jag på bookmarks (inringat på bilden) så måste jag vänta flera minuter på att hitta mitt senast sparade bookmark som jag vill hitta, eftersom det är automatiskt lagt längst ner i söklistan.

 Jag vill att det ska hamna högst upp vartefter och söker efter hur / om detta går och vart man hittar den inställningen?!

bookmarks.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2
26 minuter sedan, skrev Cecilia:

Man kan få upp alla bokmärken i ett eget fönster genom att trycka Ctrl + Skift + B.

Där är det bara att dra omkring bokmärkena, skapa mappar för dem osv tills man är nöjd.

Har för många bookmarks för att efterjustera och flytta runt, så min förhoppning var att det gick att ändra till att dom nyaste automatiskt lades till högst upp i listan. Men får ge mig där, det går inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har många bokmärken rekommenderar jag att du tar dig tiden att organisera upp dem i mappar. Det tar lite tid nu men du kommer att spara mycket tid framöver genom att det då går så mycket fortare att hitta ett visst bokmärke. Det går att spara ett bokmärke direkt till en mapp också.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Lighthouse2:

Trycker jag på bookmarks (inringat på bilden) så måste jag vänta flera minuter på att hitta mitt senast sparade bookmark som jag vill hitta,

Vad blir det för tid om du i stället väljer att trycka Ctrl + B?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2
11 minuter sedan, skrev Cecilia:

Vad blir det för tid om du i stället väljer att trycka Ctrl + B?

Tack Cecilia!  ? ?
Genom Ctrl + Skift + B kom jag åt en inställning jag inte sett tidigare och det var exakt den jag sökte men inte hittade (men anade skulle finnas)! 

 

Ctrl + Skift + B + Bookmarks Toolbar + Vyer (Sortera på tillagd).

 

Från nu lägger jag nya bookmarks separat men tänker inte eftersortera hundratals och nu har jag fått dem i kronologisk ordning från när dom las till, som jag sökte, så det behövs inte heller nu.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att du har hittat en lösning som du är nöjd med!

 

Men är det inte väldigt jobbigt att leta efter ett visst bokmärke i en lista med hundratals bokmärken?

Jag skulle få fnatt direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2
45 minuter sedan, skrev Cecilia:

Fint att du har hittat en lösning som du är nöjd med!

 

Men är det inte väldigt jobbigt att leta efter ett visst bokmärke i en lista med hundratals bokmärken?

Jag skulle få fnatt direkt.

 

Du har så rätt. Ångrar att jag inte gjorde ett bättre system från början, men det är mer "bra-att-ha-bokmärken" än några som ofta används eller behövs, men har saknat att ändå enkelt få en översyn av dom senaste aktuella utan att sitta och vänta på att listan på hundratals sen förra åren ska först behöva bläddras förbi.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden och ställer en novis fråga. Om man nu har hundratals bokmärken belastar man då RAM-minnet eller blir det någon annan prestandaförlust i Firefox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, skrev Lighthouse2:

 

Ångrar att jag inte gjorde ett bättre system från början,

 

Har också varit där! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sparar man bra-att-ha-bokmärken hos superstart.se kan man tagga dem i (flera) olika kategorier...

image.thumb.png.1c0ffa9bba3adb4878ed5e9152011fef.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...