Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hepa-filter till robotdammsugare


Lighthouse2
 Share

Rekommendera Poster

Lighthouse2

Har en robotdammsugare men det är dyrt att köpa nya Hepa-filter ofta så tänkte nu fixa egna alternativ.

 

Min fråga är - vart kan man köpa Hepa-filter (A4 storlek?) och klippa till själv och byta ut med i ramen?

Finns alternativ funktionellt för Hepa annars som duger,  något slags dammsugarfilter kanske?!

Att Hepa behövs i den förstår man för filtret fångar upp otroligt mycket som inte fastnar kvar i dammbehållaren.

Förslag?

 

hepa.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma önskemål till min Panasonic luft-luft värmepump. Största problemet är att få tag på rätt filter.
 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Lighthouse2:

Min fråga är - vart kan man köpa Hepa-filter (A4 storlek?) och klippa till själv och byta ut med i ramen?

Kupéfilter till bil är väl ett hepafilter. Vad kostar ett originalfilter till dammsugaren? Kupéfilter finns från under 100 kr på biltema. Gäller ju förstås att hitta ett med rätt tjocklek. Lite pyssel blir det väl också att skära ut det och passa in det i originalhållaren.

Kupéfiltret på bilen behöver bytas en gång/år, så då bör det ju räcka i en evighet på en dammsugare.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...