Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Lighthouse2

Hepa-filter till robotdammsugare

Rekommendera Poster

Lighthouse2

Har en robotdammsugare men det är dyrt att köpa nya Hepa-filter ofta så tänkte nu fixa egna alternativ.

Min fråga är - vart kan man köpa Hepa-filter (A4 storlek?) och klippa till själv och byta ut med i ramen?

Finns alternativ funktionellt för Hepa annars som duger,  något slags dammsugarfilter kanske?!

Att Hepa behövs i den förstår man för filtret fångar upp otroligt mycket som inte fastnar kvar i dammbehållaren.

Förslag?

hepa.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
polken

Jag har samma önskemål till min Panasonic luft-luft värmepump. Största problemet är att få tag på rätt filter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
bengt 429
3 timmar sedan, skrev Lighthouse2:

Min fråga är - vart kan man köpa Hepa-filter (A4 storlek?) och klippa till själv och byta ut med i ramen?

Kupéfilter till bil är väl ett hepafilter. Vad kostar ett originalfilter till dammsugaren? Kupéfilter finns från under 100 kr på biltema. Gäller ju förstås att hitta ett med rätt tjocklek. Lite pyssel blir det väl också att skära ut det och passa in det i originalhållaren.

Kupéfiltret på bilen behöver bytas en gång/år, så då bör det ju räcka i en evighet på en dammsugare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Lighthouse2
På 2020-07-23 på 15:14, skrev polken:

Jag har samma önskemål till min Panasonic luft-luft värmepump. Största problemet är att få tag på rätt filter.

Hittade den här sidan!  https://www.filterhuset.se/universalfiltre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...