-
Liknande Innehåll
-
Av kungmats
Hej
Jag vet inte om jag valde rätt ämne med det var det närmaste jag hittade.
Jag har köpt en GoIP4 från Hybertone som alltså innehåller 4 st kanaler/GSM-enheter där jag kan sätta i 4 SIM-kort för att ringa och skicka SMS. Enheten är kopplad direkt till mitt nätverk (ej via datorn)
Jag är enbart intresserad av att skicka SMS men vill kunna gör det från Internet med HTTP och helst också sätta en egen CALLER ID.
Det fungerar att skicka SMS om jag loggar in i enheten från någon dator men jag vill alltså kunna skicka SMS från ett eget PHP-script/funktion med GET via HTTP.
Jag har läst spaltmeter med olika manualer och guider men jag hittar inte på något som jag fattar och som fungerar
Vad behöver jag för att kunna göra det?
Jag betalar gärna för att få hjälp med detta så jag kommer igång
-
Av Mathias G
Någon som har koll på hur jag får
att byta plats med varandra i WooCommerce för Wordpress. Har googlat men hittar inget som fungerar.
Tack på förhand
/Mathias
-
Av Mathias G
Jag har har modifierat positionen för priset i en webbshop.
Har använt denna kod för att åstadkomma detta.
// Move WooCommerce price remove_action( 'woocommerce_single_product_summary', 'woocommerce_template_single_price', 10 ); add_action( 'woocommerce_single_product_summary', 'woocommerce_template_single_price', 25 ); Detta funkar bra så långt som att priset flyttas ner på sidan dit jag vill ha det. Det lilla problem jag har kvar är att jag behöver få bort priset från där de ursprungligen var. Just nu visas alltså priset både på den position den hade innan och den nya positionen.
Någon som vet hur jag gör för att dölja ursprungsläget?
Tittar man på kod snutten så ser den ju ut att lösa problemet men det gör den alltså inte.
Tack på förhand!
/Mathias
-
Av Mathias G
Hej!
Har problem att editera php filer i mitt child tema. Har aldrig varit några problem och inget är ändrat i inställningar eller dyl, mig veterligen.
Får detta meddelandet:
Det går inte att kommunicera med webbplatsen för att kontrollera om det finns några allvarliga, därför har din ändring av PHP rullats tillbaka. Du behöver ladda upp din ändrade PHP-fil på något annat sätt, exempelvis med hjälp av SFTP.
Känns som att det är någon bugg efter någon av Wordpress uppdateringar de släppt?
Installationen ligger på en VPS - Server med linux installerat och apache som webbserver.
/Mathias
-
Av Mongoraja
Hej finns det någon där ute som kan hjälpa mig med hur man tar bort inlägg ifrån en skapad blogg med php och databas. Filstrukturen är uppbyggd så här:
index.php - Startsidan, länkar till skapa.php och visa.php
skapa.php - htmlformulär för att skapa inlägg, går till skapaInlagg.php
skapaInlagg.php - php för att lägga in nytt inlägg i databasen, går sedan till index.php
visa.php - Visar alla inlägg
redigera.php - Formulär för att redigera ett inlägg, går till uppdateraInlagg.php
tabort.php - Formulär där man väljer om man vill ta bort inlägget eller inte, går till tabortInlagg.php
uppdateraInlagg.php - phpsida för att uppdatera ett inlägg, går sedan till visa.php
tabortInlagg.php - phpsida som tar bort inlägget om man svarat ja, går sedan till visa.php
Jag har fått ihop databasen och allt förutom tabort funktionerna. Här är koden för skapainlagg.php. Man skriver namn och text och det finns även datum och tid som läggs till automatiskt i inlägget. Man kan redigera inläggen men man ska även kunna tabort dem, men det har jag ej fått ihop... Finns det någon som kan hjälpa till. Tacksam för svar
<?php $namn = $_POST["namn"]; $text = $_POST["text"]; $datum = date("Y-m-d H:i:s"); $conn = new mysqli("localhost", "root", "", "blogg"); mysqli_set_charset($conn,"utf8"); $sql = "insert into inlag (namn, datum, text) values ('".$namn."', '".$datum."', '".$text."')"; $conn->query($sql); header("location: index.php");
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- IT-samordnare och förvaltareStockholm (Län)
- ServiceNow Software EngineerStockholm (Län)
- Systemutvecklare till avdelningen It-utvecklingStockholm (Län)
- Identity & Access Management ArchitectStockholm (Län)
- Salesforce Technical ArchitectStockholm, Gothenburg or Malmo
- IT-samordnare och förvaltare