Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vådan med "gratis" VPN.


Hakinger
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
10 minuter sedan, skrev polken:

Hur kan jag betala helt anonymt? Även en bitcoinnyckel ska ju skickas nånstans eller kopplas mig till så de vet vem som betalat. 

Finns det någon anonym betalningsmetod förutom kontanter i ett brev?

 

Mail och andra appar är väl bland de första som kopplar upp sig innan du hunnit blinka. Den frågan berörde främst den som lånar ett publikt nät. 
 

Norska webbläsaren Opera har inbyggd VPN som varken kräver registrering eller betalt. Det kanske är lösningen för surfandet??
 

Du kan läsa på mullvad.net hur bitcoinbetalning går till.

Citat

1. Generate an account number

The account number is the only thing you need to connect to Mullvad VPN. We ask for no email, no phone number, no personal information whatsoever.

Mail kopplar inte upp sig förrän jag startar programmet. Vilka andra appar är det som kopplar upp sig samma sekund som datorns uppkoppling sker (antar att du menar Windows då?)
Har aldrig provat Opera sen den såldes till kineserna så jag har inte kontrollerat vad deras VPN gör och inte gör. Men en sökning ger vid handen att det inte är VPN utan en proxy som inte krypterar trafiken.

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi kanske hålla oss till Rubrikfrågan nu, och inte sväva iväg med annat, tack, så slipper vi plocka bort irrelevanta inlägg.

 

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett flertal inlägg har tagits bort som inte tillför Trådrubriken något alls.

 

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Hakinger:

Har aldrig provat Opera sen den såldes till kineserna så jag har inte kontrollerat vad deras VPN gör och inte gör. Men en sökning ger vid handen att det inte är VPN utan en proxy som inte krypterar trafiken.

Här är lite återkoppling till hur VPN-leverantörer nu förhåller sig till Hong Kong. En leverantör tror sig kunna stanna och ta "fighten" https://tech.hindustantimes.com/tech/news/while-most-vpn-providers-are-moving-servers-from-hong-kong-protonvpn-has-decided-to-stay-on-71595162429978.html

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

 

På 2020-07-19 på 15:43, skrev Hakinger:

Mail kopplar inte upp sig förrän jag startar programmet

Om du manuellt ställ in det, ja. Standardinställningen är att den kopplar upp sig i bakgrunden. Det är då du ser en liten markering (oftas en siffra) på mailappen fast du inte öppnat den. Har du okrypterad mail går den att läsa av andra på nätverket.
Synkprogram som onedrive, kalender, google drive, icloud och kommunikationsprogram som facetime, skype, whatsup , facebook mm ligger som standard uppkopplade hela tiden för att du ska kunna ta emot meddelanden och få uppdaterad data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...