Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

spela in på video det som visas på en tv?


hottiz
 Share

Rekommendera Poster

Har kopplat min dator till tv-n....har en scartkabel till videon...går det på något vis spela in på

vhs-band samtidigt det man visar i tv-n? eller inte?

Edit: vhs var ju på den analoga tiden har 2-scart på vhs-n ena för tv andra för  decoder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt går det att spela in det som visas via scart.

Se till att du har en fullbestyckad scart, kopplad mellan TV och video.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du tänkt visa datorn bild på TVn?

Nog bättre då om du istället spelar in skärmen via program i datorn, mycket enklare och bättre kvalité än VHS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej jag har förstått att jag kan koppla en decoder för digitaltv alt. teliatv och därifrån spela

av det jag tittar på via att koppla in videon mellan decoder och tv.

Nu till funderingen...kan min samsung platttv skicka signalen på det som visas bakvägen

genom scartkabel så det går spela in ? alt via adapter o rcakontakter? 

Man ställer videon i aux mode...

Nu till det krångliga...visst kan jag koppla en tv-box innan videon och sen köra usb-sticka

från den i visningsläget...men då måste man krångla till det för att få in både ljud bild och text i det man vill ha på stickan först

och det ger bara en massa onödigt nya grå hårstrån på en snart 60åring

Ljud e ingen sak kopiera men bild...

Redigerad av hottiz
stavfel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, skrev hottiz:

Nu till funderingen...kan min samsung platttv skicka signalen på det som visas bakvägen

genom scartkabel så det går spela in ?

Du får kolla i manualen till teven om någon Scart kan fungera som utgång eller om det bara är ingångar. Vi prövade med det någon gång när vi hade dekoderkortet i teven men fick det inte att fungera på något bra sätt, men det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, skrev hottiz:

Har kopplat min dator till tv-n....har en scartkabel till videon...går det på något vis spela in på

vhs-band samtidigt det man visar i tv-n? eller inte?

En scart kabel som är kopplad mellan TV och Video skickar normalt signalen ut från Videon och in till TV:n. Jag vet inte om det går att skicka ut signalen via Scart på TV:n till Videon, men det borde stå i manualen för den aktuella TV:n

 

Videon kan ta emot signalen via Scart, men det förutsätter att din TV kan skicka ut signalen via Scart.

 

Ett alternativ är att du skickar signalen ut från daton till din Videospelare, men då behöver du någon form av konverterare för signalen eller om du har en video utgång på datorns grafikkort, då skulle du kunna få rätt signal in till videon och med det kunna spela in det du har på datorn. Förvänta dig dock ingen hög kvalitét på det du spelar in.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...