Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

100Mbit, flashback till modemtiden, då får man inte ens det härliga uppkopplingsljudet..


Hakinger
 Share

Rekommendera Poster

Jo, jag vet, det pågår en pandemi men det finns andra problem också faktiskt.
Jag har i många år haft 300/100 Mbit-lina, men sen vår ISP råkade ut för nåt haver för ett par månader sedan har jag bara 100 mbit. Har inte tidigare tänkt på hastigheten så mycket utan fått ner det jag velat snabbt nog. Förrän nu när jag håller på och tar ner Red dead redemption 2 som jag förstått ligger på dryga 150GB installerad, vet inte hur stor nedladdningen är...
Efter två timmar i full hastighet har den laddat ner 57% (12,7MB/s enligt steam)
 

  • Haha 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu jävlar, som om 3 timmars nedladdning och installation inte var nog! Spelet gick inte och starta ens.
Jäkla ofog av Rockstar att installera sin egen launcher som man först måste skapa ett konto till.
Den startas från Steam och man måste logga in med otal jävla captchas bara för att upptäcka en knapp som säger "starta i steam". Den klickar man på och direkt efter dyker det upp en text under knappen som säger: "denna funktion är inte implementerad än" och hela launchern kraschar. Så det var bara att utnyttja Steams återbetalningsfunktion direkt!

Redigerad av Hakinger
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Hakinger:

Jäkla ofog av Rockstar att installera sin egen launcher som man först måste skapa ett konto till.

Det där har jag också irriterat mig på. Senast bara för några dagar sen då jag köpte ett spel i steam.

Startade spelet i steam och det första som kom upp var installation för en origin-launcher.

Har man köpt ett spel i steam så ska det ju gå att starta spelet där, utan att trassla med nya konton till olika launchers. Skrev ett ganska otrevligt inlägg om det i steams forum tom. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
16 minuter sedan, skrev smeghead:

Har man köpt ett spel i steam så ska det ju gå att starta spelet där, utan att trassla med nya konton till olika launchers. Skrev ett ganska otrevligt inlägg om det i steams forum tom. :)

Bra rutet. Förstår inte poängen med att blanda in Steam överhuvudtaget om man ändå måste regga ännu ett konto och allt steam gör är att starta deras launcher, som sen ställer till med problem. Helt meningslöst.
När jag läste om att man nuförtiden kunde köpa spel som fanns på origin i Steam trodde jag att det betydde att det var "rena" Steamspel så att säga, så jag tänkte faktiskt köpa nåt originspel, men tänker inte betala för att få problem helt i onödan. Så tack för varningen.

Fast i i mitt fall med Rockstar blev det ju som sagt extra komiskt i och med att man installerar spelet i Steam och sen när man ska spela startar Steam Rockstars launcher där man måste skapa ett konto och logga in och sen skickar Rockstar tillbaka en till Steam där spelet är tänkt att startas. Snacka om att krångla till det :D
Nu gäller det att hålla koll på vilka spel som har egna launchers så man slipper problem.

 

Redigerad av Hakinger
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...