Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sökhjälp digital väggklocka


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Behöver sökhjälp, igen.

 

Är på jakt efter en klocka. Ja eller en pryl som visar aktuell tid.

Den ska ha "klassiska" LED men inte klassiskt röda utan vita. Storlek på siffrorna ca 40 mm

Den ska vara supertunn. Ja eller så tunn som möjligt.

Ev. bakgrund/ram ska vara "rostfrittsfärgad" eller "metallgrå".

 

Tanken är att jag ska fästa den på kylskåpsdörren, svagt välvd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
16 timmar sedan, skrev .M:

för att sitta på väggen

Tanken är på kylskåpet, med typ kardborre/fästkuddar. Därav att jag vill att den ska vara tunn.

 

Lite mer info kanske kan vara på sin plats.

Vi har skaffat en ny och modern kyl och där man bl.a. kan ta kallt vatten.

När jag går upp på natten (toan) passerar jag kylen och tar då en klunk vatten. Sedan går jag och lägger mig och har ingen koll *) på hur mycket klockan var när jag klev upp.

Eftersom kylen är "snygg"(?) och har digital visning av temperaturen, med vita LED, men ingen klocka tänkte jag mig en lösning som skulle vara tillräckligt "snygg"/matchande kylen för just detta ändamål. Men bara om jag får till just det, utseendet. De "inbyggda" siffrorna är 20 mm höga och det skulle fungera bara jag kan placera klockan i ögonhöjd.

 

 

*) Jag behöver glasögon och när jag kliver upp tar jag inte på mig dessa. "Rätta" väggklockan ser jag inte tydligt, ser inte om den är kvart över ett eller fem över tre. Klocka på mikro passeras också men då måste jag gå nära eftersom dess siffror flyter ihop. Appen Night WatchClock på mobilen, vid sängen, fungerar ju men tanken var alltså att komplettera kylen.

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2
1 minut sedan, skrev Mikael63:

Tanken är på kylskåpet, med typ kardborre/fästkuddar. Därav att jag vill att den ska vara tunn.

 

Lite mer info kanske kan vara på sin plats.

Vi har skaffat en ny och modern kyl och där man bl.a. kan ta kallt vatten.

När jag går upp på natten (toan) passerar jag kylen och tar då en klunk vatten. Sedan går jag och lägger mig och har ingen koll *) på hur mycket klockan var när jag klev upp.

Eftersom kylen är "snygg"(?) och har digital visning av temperaturen, med vita LED, men ingen klocka tänkte jag mig en lösning som skulle vara tillräckligt "snygg"/matchande kylen för just detta ändamål. Men bara om jag får till just det, utseendet. De "inbyggda" siffrorna är 20 mm höga och det skulle fungera bara jag kan placera klockan i ögonhöjd.

 

 

*) Jag behöver glasögon och när jag kliver upp tar jag inte på mig dessa. "Rätta" väggklockan ser jag inte tydligt, ser inte om den är kvart över ett eller fem över tre. Klocka på mikro passeras också men då måste jag gå nära eftersom dess siffror flyter ihop. Appen Night Watch på mobilen, vid sängen, fungerar ju men tanken var alltså att komplettera kylen.

Kanske?

https://www.ginza.se/product/klockradio-lenco-cr-30-vit-stora-siffror/73955/

 

https://www.conrad.se/p/braun-66028-dcf-vaeggklocka-210-mm-x-210-mm-x-23-mm-vit-672948

 

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Lighthouse2:

Den första för stor och för djup.

Den andra också ganska stor och det verkar inte vara LED utan flytande kristall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

När katten är borta...

Så här ser det ut just nu.

clock.jpg.a56428a8e09c6844c1a585a9658b1286.jpg

 

Frågan är bara hur länge? ;)

 

En Samsung S4+

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-07-13 på 10:13, skrev Mikael63:

När jag går upp på natten (toan) passerar jag kylen och tar då en klunk vatten. Sedan går jag och lägger mig och har ingen koll *) på hur mycket klockan var när jag klev upp.

Klocka vid sängen med lagom stora siffror som inte lyser för starkt i mörkret, borde väl inte var helt passé idag hoppas jag? Har själv en liten smidig klockradio vid sängkanten på lilla bordet, eller är sådant hopplöst ute i dagens digitala samhälle? Nej jag har inte min mobil med till sängen, vill inte ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Laso:

Klocka vid sängen med lagom stora siffror som inte lyser för starkt i mörkret, borde väl inte var helt passé idag hoppas jag?

Nä, men:

På 2020-07-13 på 10:13, skrev Mikael63:

Appen Night WatchClock på mobilen, vid sängen, fungerar ju men tanken var alltså att komplettera kylen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...