Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google play tjänster krashar gång på gång!!!!


Hejsanhejsan123456
 Share

Rekommendera Poster

Hejsanhejsan123456

Har nu stött på ett problem med min Samsung A8 (om nu modellen spelar roll). Sen igår har jag fått upp felmeddelanden där det står "Google play-tjänster krashar gång på gång" och detta meddelande fortsätter dyka upp hela tiden trots att jag inte är inne på någon app. De alternativ som finns är "stäng appen" eller "info om appen" och oavsett vad jag klickar på så fortsätter dessa felmeddelanden att dyka upp. Har försökt åtgärda problemet, startat om mobilen, inaktiverat Google Play tillfälligt och försökt inaktiviera även Google play tjänster (vilket inte gick av någon anledning). Nu dyker dessa meddelanden upp stup i kvarten, hela tiden utan stopp (oavsett om jag är inne på någon app eller ej). Vad är felet? Finns det något att göra? Kunde varken avinstallera eller inaktivera Play tjänster som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna inställningar och radera cache och alla data som Google play  sparat. Det brukar ofta lösa problem av denna art.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsanhejsan123456
Citat

 

Men kommer inte all data att raderas då?

Jag menar sånt som bilder och liknande? Eller är det annat som påverkas såsom appar osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, inte om du rensar bara den appens cache. Den loggas tillfälligt ut men loggar in igen när du startar den och synkar sina data.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsanhejsan123456
3 minuter sedan, skrev Monshi:

nej, inte om du rensar bara den appens cache. Den loggas tillfälligt ut men loggar in igen när du startar den och synkar sina data.

 

 

Okej, tack! Ska försöka med det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsanhejsan123456

Men får inte upp det här med cache... När jag går in på inställningar över Google play tjänster får jag bara upp dataanvändning och liknande? Finns en liten meny längst upp i höger hörn också men enda alternativet är avinstallera uppdateringar och när jag klickar där står det att appen kommer bli som om mobilen blir ny och att det kan innebära förlorat material. Hittar man den här inställningen någon annanstans eller är det något gammalt som funnits tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...