Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Olycklig formulering


pajjen
 Share

Rekommendera Poster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Kanske även fixa knepig översättning i samma veva?

image.png.3f887e84c3e26e9f914ac1f00b73583f.png

 

På??

 

Tillägg: om det är en och samma originaltext, troligen "at", som används på båda ställen kanske det är enklare att byta ut mot ingenting.

2020-07-21 22:16, skrev..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det där "på" har ju funnits kvar sedan vi gick över till denna plattform. Det påpekades redan i betan. Kanske är det svårt att plocka bort detta "på" men det vore det bästa eftersom vi i svenskan inte använder någon preposition före datumet utan hellre skriver t ex söndagen den 26 juli, dvs gör dagen bestämd på vårt bestämd-artikel efterställda svenska sätt.

 

Jag ser nu att man i ett franskt forum som också är "Powered by Invision Community" faktiskt har behållit engelskan vid datum- och klockslagsangivandet: "On 7/19/2020 at 5:39 PM, funnix said: " Kanske borde vi också göra det. Alla förstår det i alla fall och så slipper man reta upp sig på "på".

 

Men det är bara i citerade inlägg detta "på" dyker upp. I inläggen står det bara "kl" vilket är korrekt. Jag förmodar att det inte går att göra något åt detta "på" i citaten och själv har jag varken tänkt på det eller retat upp mig på det på flera år. Tycker det är värre när folk inte läser igenom vad de skrivit, före eller efter att de har postat sina inlägg, och fyller i borttappade ord eller bokstäver.

Redigerad av mbgtmari
Tillägg
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Yes ?
image.png


Nu hittade jag äntligen rätt sträng i översättningshanteraren och fick bort "på" i citatboxen. (Jag har letat efter denna tidigare för att få bort det där "på" men inte hittat det för att det rört sig om många olika strängar.) 

/Felix

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-07-05 20:52, skrev pajjen:

"Vi kunde hitta det du försöker visa." känns som en "lite" tokig formulering för en sida som inte kunde hittas. ?


Och angående den olyckliga formuleringen ändrade jag den också:

Citat

Ledsen, vi kunde inte hitta innehållet



Tack för att ni påpekade dessa konstigheter :)

 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Mikael63:

Bra, då kanske du kan hitta användarer rapport och ändra till användarrapport?

Japp! Det borde vara uppdaterat nu också :thumbsup:

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...