Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En fulhet i aktivitetsfältet


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by Flyfisherman,

Rekommendera Poster

Om man i inställningar för aktivitetsfältet väljer att visa och dölja det automatiskt, samtidigt som man har stora ikoner, så ser det ut så här i nedre delen av skärmen. Inte snyggt, men vad göra när MS inte vet bättre. För den som har problem med att se vad som är fel så blir det alltså en vid rand i nedre kanten där sökfältet ligger, det är inte helt dolt.

831642474_Skfltet.png.ef66e37277e1a59dbdd60d3ef67d9e48.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Svårt att se hur du menar, när du väljer att svärta ner hela din bild.

 

Men jag har hos mig inga problem att dölja aktivitetsfältet  utan några vita ränder eller så, oavsett stora eller små ikoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Laso:

Svårt att se hur du menar, när du väljer att svärta ner hela din bild.

 

Men jag har hos mig inga problem att dölja aktivitetsfältet  utan några vita ränder eller så, oavsett stora eller små ikoner.

Jag har inte svärtat ner bilden, det är min skrivbordsbakgrund som har det utseendet. Så det blir nog samma resultat oavsett om jag byter bakgrundsbild, jag kan ju inte ta en skärmbild som sträcker sig längre ner än kanten på bildskärmen.

 

Det här kanske blir tydligare. Det är alltså troligen den inringade tunna linjen man ser, kanhända är den ljusgrå och inte vit. Svårt att säga, men det är av mindre betydelse.

 

1504523105_skfltet.png.c59628ff75d932d6358937f249d16ea1.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid ta bort sökikon och sökfält.

Söker själv direkt i start menyn. Bara att skriva direkt i menyfältet efter det man söker.

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, skrev Thirteen:

Du kan ju alltid ta bort sökikon och sökfält.

Var gör man det? Det finns inget alternativ "Ta bort från aktivitetsfältet" för denna när man högerklickar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Tomas E:

Jag har inte svärtat ner bilden, det är min skrivbordsbakgrund som har det utseendet. Så det blir nog samma resultat oavsett om jag byter bakgrundsbild, jag kan ju inte ta en skärmbild som sträcker sig längre ner än kanten på bildskärmen.

 

Det här kanske blir tydligare. Det är alltså troligen den inringade tunna linjen man ser, kanhända är den ljusgrå och inte vit. Svårt att säga, men det är av mindre betydelse.

 

1504523105_skfltet.png.c59628ff75d932d6358937f249d16ea1.png

 

Okej, nu förstår jag, lätt att tolka en bild fel. Du kan ju testa med att ta bort denna sökruta.

Ha muspekaren på aktivitetsfältet och högerklicka, gå till sök och välj alternativ Dold, så försvinner detta sökfält, vill du ha tillbaka det, gå till sök igen och välj Visa sökfältet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-08-05 på 17:20, skrev Flyfisherman:

Tack!

 

Inte underligt att jag inte hittar det. När det står så där tror man ju att man ska använda den undermenyn för att göra någon typ av sökningar med. Det borde ha stått nåt i stil med "Visa/dölj sökfältet" och inte bara "Sök". wacko.gif

 

776210654_skfltet.png.ded9c168b06b6c8dd445556c30f5fbf7.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev vertpre:

Hos mig finns alternativet "Visa sökrutan". Windows 10 ver. 2004.

Det har varit ett fel under en tid när kontrollen av uppdateringar görs, så jag har kanske inte samma version som du.

 

fel.png.52da5c9539cfc4623123a7f143f200a4.png

 

 

Windows10.png.d5f980a2ab649460a61bc56515a2020d.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...