Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar med DVD


Lerkamelen
 Share

Rekommendera Poster

Lerkamelen

Hej. Finns det verkligen ingen bärbar dator under 10.000 kr med DVD? Bor i Uppsala. Vilken affär är bäst: Media Markt eller Elgiganten?

Alina Systems har jag dessvärre bara dåliga erfarenheter av, dryga och ointresserade. Åtminstone mot mej. Eller finns det någon annan butik ni kan rekommendera? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Visst finns det, väl under de 10.000! https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s447271467&catId=v232

 

Edit.

Med viss reservation. Om vi tittar på exempelvis HP 255 G7 så finns den inte på den lokala Elgiganten i Uppsala utan får beställas på deras nätsida. Men det är lite beroende på vilka övriga krav du har på en bärbar dator.

Redigerad av Thirteen
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-07-05 på 10:20, skrev Lerkamelen:

Finns det verkligen ingen bärbar dator under 10.000 kr med DVD?

Det finns säkert om man letar lite. Ett alternativ är att köpa en extern DVD brännare som kopplas in via USB de gånger behovet finns av en DVD.

 

På 2020-07-05 på 10:20, skrev Lerkamelen:

Vilken affär är bäst: Media Markt eller Elgiganten?

Du får nog olika svar beroende på vad personen har upplevt. Media Markt undviker jag sedan de försökte blåsa mig på en mobiltelefon. Beställde den via deras hemsida och den fanns i lager. När jag skulle hämta den i butiken fick jag svar att den modell jag beställt hade de inte haft inne på över 1 år. Frågade då varför den fanns med i deras reklamblad samt stod att den fanns i lager i den aktuella butiken. De kunde de inte svara på, men den modell som fanns var ett demo ex som stod framme i butiken.

 

De var vänliga att erbjuda mig en annan modell som jag dock tackade nej till. Att en vara finns i lager hos Meda Markt betyder inte att den verkligen är i lager. Det kan lika gärna vara ett demo ex som kunder har kladdat på, men som anges som att den finns i lager.

 

Denna händelse inträffade i juni 2018 och jag har inte besökt eller handlat från Media Markt sedan dess.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Automan:
På 2020-07-05 på 10:20, skrev Lerkamelen:

Vilken affär är bäst: Media Markt eller Elgiganten?

Du får nog olika svar beroende på vad personen har upplevt

Det beror nog på vilken "typ" av personal man "råkat ut för" på den fysiska butiken.

Ibland får man tag på en "duktig" och trevlig säljare men som uppenbart saknar kompetens för det hen säljer 1) och ibland får man tag på en säljare som inte är intresserad att varken sälja in den produkt man tittar på eller föreslår en alternativ produkt 2).

Oftast får man ju inte tag på någon säljare alls, vilket många gånger kan vara lika bra det.

 

Båda lämnar 30 dagars öppet köp.

 

1) Elgiganten, bildskärm. Noll koll...

2) MediaMarkt, datormus. (men där hade Teknikmagasinet en säljare som visste vad hen pratade om, eller vad jag pratade om!)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del ser jag det som så här att förhoppningsvis ska jag inte behöva ha någon långvarig relation med just butiken. Det är bara en specifik produkt jag vill komma åt. Garantitid och pris får naturligtvis vägas in. Och säljs produkten som ny så ska den också vara ny!
Tycker att det märks allt för väl när det pågår interna säljtävlingar hos de stora lokala drakarna. Besöker dem inte så ofta.

Den lokala Kjell & Company butiken har däremot överraskat positivt med kompetens och bemötande när man inte själv har haft kunskap.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...