Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Laso

Eforum loggar ur en tid utan aktivitet?

Rekommendera Poster

Laso

Upptäcker att jag blir urloggad från eforum efter en kortare tid utan att varit aktiv, är lite olika tidsmässigt, lite "slumpartat".

Sist det hände var i sista inlägget jag skrev idag, la upp inlägget, 10 sek efteråt gjorde jag en redigering av inlägget, när jag sedan efter ytterligare några sek skulle posta, så gick inte det, fick upp ett felmeddelande, om att det inte gick, laddade om sidan, var då urloggad, fick logga in igen, gå i i inlägget göra vad jag skulle och sedan så gick det bra.

Det här har förekommit tidigare, men försvann efter ett tag, vet inte om det kan vara någon uppdatering som bråkar, ingenting som gör något, men det är irriterande, när man tror att man är inloggad och man inte är det. Nu har det hållit på  under sista veckan.

Någon som känner igen det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Felix har gått på semester så han kan inte svara. Själv har jag inte råkat ut för det i år utan jag är alltid inloggad i Firefox på datorn.

Har du börjat rensa cookies eller något annan förändring innan det började?

Du kan ju pröva med att rensa cookies och tömma cachen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Laso

Har gjort några åtgärder nu, cookies och annat, vi får se om det hjälper, som sagt, inte hela världen, men det är lite irriterande om man är mitt uppe i något, och man upptäcker att man är urloggad, fast inget inget synligt tyder på det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pelle Penna

Har inga problem här oavsett webbläsare, Opera, Edge eller Chrome

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Laso

Återkommer om detta igen, eftersom det fortfarande förekommer.

Kan alltså vara inloggad, och skriva ett inlägg som tar t.ex "några" minuter, sedan när detta ska skickas, så är jag under tiden utloggad, och möts av nedanstående bild...Eller att jag är inloggad, men passiv under en kortare period, så är jag utloggad igen.

sshot-211.thumb.png.0d6dcd0acb3aff3ff70e3cc773ed1d21.png

Finns alltså en felkod, när du har tid @felix kan du kolla med dina verktyg om du kan hitta något om detta, ganska irriterande i alla fall, att behöva logga in gång på gång, så fort man gör något som tar några minuter extra.

Tidsmässigt kan det handla om upp till 10-15 minuter ca.

För mig gäller det bara FF senaste ver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...