Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam laddning


kontakten
 Share

Rekommendera Poster

Plattan har stått på laddning istort sett hela dagen,laddar via timer, 2 tim. åt gången men har startat nästan direkt den slagit av, ändå har den bara orkat ladda från 25% till 78% från kl.10.30 - 19.00. Varför laddar den så långsamt. Är en Huawei mediapad T3 10.

Redigerad av kontakten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar du från Originalladdare eller via USB och din dator kanske?

Som sagt, varför använder du timer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har timer av säkerhetsskäl om jag skulle glömma bort den, så står den inte på i all evighet. har samma till mobilen, blir ingen helnattsladdning. Plattan kan vara ca 3-4 år, hittar inte kvittot.

Har olika laddare, samma med alla, provat byta kabel, ingen skillnad. ingen skillnad med original.

Redigerad av kontakten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När den väl är laddad, har du kollat "Batterianvändning" så att det ex. inte finns någon GPS eller liknade påslaget och som förbrukar nästan lika mycket som laddaren ger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2

Vad står det på själva laddaren? 

Jag har en gammal iPad (ca 4-5 år) som har 0,15A output 5V 1A på USB-laddkontakten och det tar snudd på 12 timmar att ladda den från ca 5% till 100% (avstängd under laddningen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma med min, 5V 1A. Använder en gammal Nokialaddare till telefonen( är dock en Samsung) Den ger 1,2. Inte så stor skillnad kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2
1 minut sedan, skrev kontakten:

Samma med min, 5V 1A. Använder en gammal Nokialaddare till telefonen( är dock en Samsung) Den ger 1,2. Inte så stor skillnad kanske.

Då har du svaret där, laddaren är svag och seg.  ?  Här kan du annars beställa nya och lite bättre laddare

https://www.mytrendyphone.eu/shop/huawei-mediapad-t3-10-charger-275102c1.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kablar kan ha stor betydelse har jag märkt.

(har skaffat en mätare som mäter den faktiska strömmen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog vara så, frugan klagar också på sin, en Lenovo. Får väl kolla på det. Tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...