Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemåterställning avstängd


pefra
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Systemåterställningen har blivit avaktiverad, troligen vid uppdateringen av Win 10 vers. 2004.

Tappade alla kontrollpunkter som man kan gå tillbaka på. Är detta möjligt ? eller är det något

annat skumt som har stängt av det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, aktivera systemåterställningen samt skapa en kontrollpunkt är inte problemet (första länken),

utan problemet är att få tillbaks kontrollpunkter man hade innan.

Om det är så, så är det dåligt av dom att inte se till att dessa finns kvar efter uppdatering.

Bara att försöka komma ihåg det här till nästa gång.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Vid de stora uppdateringarna till ny version tas alltid de gamla återställningspunkterna bort eftersom de inte längre går att använda när Windows har ändrats så mycket. Däremot så har man under en kortare tid möjlighet att återställa Windows till det läge som rådde innan den nya versionen installerades. Jag vet inte men kanske att även de gamla återställningspunkterna då kommer fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Spelar ju ingen roll om de inte fungerar i Win10 vers.2004 som du säger Cecilia.

Förstår /Tack

Redigerad av pefra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plötsligt har jag insett vikten av att ha ett separat backup-program. Har inga problem än så länge som gör att jag behöver återgå, men jag gör nog en ny full backup av C så jag inte blandar gammalt med nytt, bara för att.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ja, här har jag i varje fall fått 8 st återställningspunkter sedan 29 juni (uppdat W10 vers.2004) till dagens datum att välja på,
så nya återställningspunkter blir det och de är valbara för återställning. Sedan om återställningen fungerar eller inte när man väl har återställt vet jag inte, det blir senare när/om jag behöver återställa.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, skrev X-Men:

Du kan hämta och installera version 2004 själv. 

Ja jag har kollat på dessa länkar men kommer inte fram till att ändra datum för återställa

var hittar man 2004 det verkar som den inte släpps fram till alla ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev Xp Home:

Ja jag har kollat på dessa länkar men kommer inte fram till att ändra datum för återställa

var hittar man 2004 det verkar som den inte släpps fram till alla ?

Hämta Windows 10 med hjälp av Media Creation tool, som du kan hämta här:

 

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10ISO

 

Du kan välja att uppgradera din dator direkt, hämta Windows som ISO-fil eller låta skapa installationsmedia på USB-enhet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...