Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
rimbaud65

Problem med ljudet efter uppdatering till Windows 10

Rekommendera Poster

rimbaud65

Hade Windows 7 tidigare men har nu uppdaterat till Windows 10 Pro. Det mesta har väl fungerat tror jag förutom ljudet, ja det är i varje fall det jag frågar om nu. Det kommer ljud från själva datorn men högtalaren jag hade inkopplad fungerar inte längre, kommer inget ljud ut till högtalaren alls, liksom till hörlurarna. När jag högerklickar på ljudsymbolen och får upp Ljud och Uppspelning ligger det bara en  Högtalare i listan men ingenting annat syns,  inget syns heller på Visa inaktiverade enheter - Visa frånkopplade enheter.  Vad kan jag göra för att få ljud igen till hörlurarna och till externa högtalare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
vertpre
1 timme sedan, skrev rimbaud65:

Det kommer ljud från själva datorn

?????

Hut ser det ut i Enhetshanteraren? Finns det några utropstecken, okända enheter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rimbaud65

Det tror jag inte men det är första gången jag kör Windows 10 Pro. Det som ligger under Ljud- och video- och spelenheter är CyberLink Webcam Virtual Driver,  High Definition Audio Device och Intel (R) Bildskärmsljud. Det som ligger under Ljudinspelningar och Ljuduppspelningar är  Högtalare (High Definition Audio Device) och Microphone (High Definition Audio Device).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vertpre

Det borde stå vad det är för ljudenhet i datorn. Hos mig står det Realtek High Definition Audio och Nvidia High Definition Audio.

Vad är det för dator du har? Har du provat att uppdatera drivrutinerna för ljudet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...