Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Väntande nedladdning Windows update


lizzy_lini
 Share

Go to solution Solved by X-Men,

Rekommendera Poster

Fick ett uppdrag att uppdatera en Windows 10 dator. 
Var en hel del uppdateringar. 
Problemet är att alla stannar på väntande nedladdning. 
Vad kan vara fel? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland tar det vääldigt lång tid med långa pauser,  som det verkar,  så mitt råd till dig är att ha tålamod och vänta på att nedladdningen fortsätter. Förr eller senare fortsätter uppdateringen enligt min erfarenhet. Du behöver inte sitta vid datorn hela tiden.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan också vara så att datorn håller på att hämta Windows 10 version 2004, som släpptes i slutet av maj. 
Då kommer allt att ta lång tid eftersom en ny version av Windows 10 också hämtas (ca. 3,5GB).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej,

Skulle finally ladda ned w11. Det verkar inte hända någonting alls. Och kan inte följa nedladdning alls.

Är det ok? Är w11 trygg att ta? Har w10 och ganska ny lapptop.

Tacksam för svar.

 

PS

Stämmer det att detta underbara forum ska läggas ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
5 minuter sedan, skrev mariannes:

Är det ok att ingenting händer? Den laddar  ändå eller? Bara vänta?

 

Jag föreslår att du hämtar och installerar Windows 11 manuellt. Det går betydligt snabbare än att invänta Windows Update.

 

Du hämtar Windows 11 här:

 

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11
 

När du startar installationen väljer du uppgradering. Då behåller du alla program (som är kompatibla med Windows 11) samt allt ditt egna sparade material.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Allt löste sig smärtfritt!

Verkligen tråkigt att forumet ska läggas ned. 

Tack för all hjälp jag fått och det har varit intressant att läsa andras inlägg också.

Stort tack!!!

  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev mariannes:

Är w11 trygg att ta? Har w10 och ganska ny lapptop.

Tacksam för svar.

 

PS

Stämmer det att detta underbara forum ska läggas ner?

Windows 11 är en stor stor uppdatering på redan Stabila Windows 10, så det är helt okej.
Det är ju oerhört mycket nytt i Windows 11, det största är nog den helt nya layouten man möts av första gången man startar upp.

 

Och tyvärr så ska Eforum läggas i graven, ja tråkigt, men tydligen för ansvariga/ägarna nödvändigt.

Är du intresserad att fortsätta träffa några av oss som brukar hänga här, så föreslår jag att du fortsätter på

 

https://www.alltomwindows.se/

 

Flera av oss, kommer troligen att fortsätta där, om alla har samma profilnamn som här vet jag dock inte. Men kolla gärna där om det är något som kan passa.

Redigerad av Laso
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...