Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sexbrev


KjSp
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Jag fick i dag ett "sexbrev" som utgav sig för att ha sänts av medlemmar i Eforum. Listigt nog angavs avsändarens adress till "eforum@idg.se". Det måste finnas en läcka, eftersom inte bara min epostadress utan även min signatur hos Eforum angavs.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fick det nog som ett PM här i eforum och sedan har du bevakningsmail på att du fått PM.

Håller på att rensa sådant, du är inte ensam om att ha fått detta.

 

Tillägg, rapportera PM,et om du fått ett sådant.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beklagar det som hänt. ?

Alla som får otrevliga/olämpliga PM eller ser sådana inlägg bör rapportera dem.

 

Tyvärr har det varit en anstormning av folk som registrerat sig för att skicka/posta spam de senaste dagarna. Vi moderatorer gör vad vi kan för att försöka blockera dem i tid men det går inte alltid. Det är ju också semestertider så jag har hittills inte lyckats få tag på någon på IDG som kan kolla hur det kommer sig att de har kunnat registrera sig, det finns en del kontroller i samband med registreringen som ska hålla många borta.

 

Cecilia

Moderator

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag beklagar också spam-meddelandena och ska undersöka hur det kommer sig att detta hänt idag. 

Felix, 
IDG Utveckling

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har även fått ett sådant PM från medlemmen BLACK_CAT med bl.a. länk till "Privata sexmöten". Det står att andra aktiva i tråden är  Proscania, uase, Didi och Linder. Mvh, DJWE

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr också fått "erbjudande" idag, men kastade dem direkt. Markerade detta som "Skräppost", men lär väl få ett antal framåt /bgjo

 

Tillägg: Fick mitt från Sweet Cheeks

Redigerad av bgjo
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Jag fick också detta från Evadiva Det är ju trevligt att någon tycker att man är trevlig och frågar hur det står till, men som sagt det är inte något som hör hemma här. Vi får hoppas att det inte kommer fler

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu blockerat många konton som har registrerats de senaste dagarna från att logga in igen och kommer att hålla hård kontroll över registreringarna de närmaste dagarna så förhoppningsvis kommer det plus Felix åtgärder att få stopp på denna attack.

 

Tack för alla rapporter som har hjälpt oss att hitta spammarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, skrev bgjo:

Har tyvärr också fått "erbjudande" idag, men kastade dem direkt. Markerade detta som "Skräppost", men lär väl få ett antal framåt /bgjo

 

Tillägg: Fick mitt från Sweet Cheeks

Om det var i ditt mejlprogram/mejltjänst (typ Outlook) som du markerade mejlet som skräppost så önskar jag att du försöker leta upp det och markera det som inte skräppost. Detta för att det var ett mejl från Eforum som markerades som skräppost och det kan göra att kommande mejl från Eforum automatiskt placeras i skräpkorgen och du därmed missar viktiga mejl från Eforum.

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt att rapportera alla PM med spam eftersom det kan göra att vi hittar några fler spammare att blockera. Tack!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon. Jag har också fått en inbjudan till "casual sex" från Tiggy.

 

Fler namn i inbjudan

MammaErika, Agne s, GHtryck, Pär Svensson

Redigerad av bengt 429
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Det verkar vara många som har fått detta spam. Vi håller på och kikar på det, inte ok!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontroversiell ide

Jag tror jag har stängt av privata meddelanden på mitt konto eftersom det är något jag upplever är något som sällan används, fast jag är osäker på hur många som faktiskt använder privata meddelande. Men vad sägs om att som standard ha stängt meddelande funktionen och så måste användare begära att få låsa upp funktionen om man vill använda den, då får moderatorer en chans att se att det är ett konto som precis skapats, inte postat något i publika forumen och då får man en tydlig varningsflagg. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2
3 timmar sedan, skrev Mikael63:

Du fick det nog som ett PM här i eforum och sedan har du bevakningsmail på att du fått PM.

Håller på att rensa sådant, du är inte ensam om att ha fått detta.

 

Tillägg, rapportera PM,et om du fått ett sådant.

 

bild.png.b8c179077350e012b99230baa6eddcf3.png

 

 

Har rapporterat PM också.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, tyvärr har jag också haft det tvivelaktiga nöjet att ta emot samma skit som tagits upp här ovan! Jag övervägde att kopiera in hela skit-mejlet här men avstår tills vidare, hälsar Göran

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, skrev .M:

Kontroversiell ide

Jag tror jag har stängt av privata meddelanden på mitt konto eftersom det är något jag upplever är något som sällan används, fast jag är osäker på hur många som faktiskt använder privata meddelande. Men vad sägs om att som standard ha stängt meddelande funktionen och så måste användare begära att få låsa upp funktionen om man vill använda den, då får moderatorer en chans att se att det är ett konto som precis skapats, inte postat något i publika forumen och då får man en tydlig varningsflagg. 

Ibland kan man vilja något som moderator och då är det störande när meddelandefunktionen är avstängd och det inte går. Ett exempel är att en del under registreringen skriver in sin mejladress som användarnamn, vilket ju är olämpligt, och då brukar jag redigera namnet och skicka ett PM för att berätta det. Jag är tveksam till att ha PM avstängt från början.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev grer:

Hm, tyvärr har jag också haft det tvivelaktiga nöjet att ta emot samma skit som tagits upp här ovan! Jag övervägde att kopiera in hela skit-mejlet här men avstår tills vidare, hälsar Göran

Kopiera inte in meddelandet här utan rapportera det, tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pjohannesson

Hej!

Fick i morse kl. 02:13 resp 02:02  två sexbrev, ett till en gammal @tele2.se adress från år 2010 och ett till min, (sedan 2012 omregisterade)  @telia.com adress.

Avsändare i båda fallen var "medlemmen"   "Funny_Ava "

Resp. mejl har, förutom till mig och Funny_Ava, även sänts till 4 andra medlemmar i resp. mejl:

a) Lionman, b.mrtinsson, slowfox82, Loka_2012

b) Batsson, Kjellake27, Kallepojken, gifto.

 

Hoppas detta kan bidra till rensa bort smörjan... 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, skrev pjohannesson:

Hoppas detta kan bidra till rensa bort smörjan... 

Tyvärr måste du rapportera själva meddelandet för att det ska gå att banna avsändaren och ta bort det från de andras meddelandekorgar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev MH_:

Har vi ingen funktion i Eforum för att lyfta fram ett inlägg som svar?

Anmälningsmetoden är inte speciellt intuitiv och jag hittade inte Cecilias utmärkta beskrivning direkt (inlägg nr 15 i tråden).

Så nu har jag försökt med tre metoder (färg+storlek, bock till vänster, Rekommenderat högst upp) så jag hoppas det blir lättare nu. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...