Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pär-Hälge

Google Anteckningar synkronisering med Iphone och Thundrbird

Rekommendera Poster

Pär-Hälge

Hej

Har ett google konto som i tiderna skapades för att aldrig mer gå miste om mina kontakter (den tiden namn och telefon nummer) i mobilen.

Tex. då man som jag gjorde körde över mobilen med gräsklipparen, tom. simkortet var i småbitar. Sen dess har jag alltid haft backup sparat på google.

Av samma anledning har jag även alltid sparat mina anteckningar i mobilen på google kontot och inte på mobilen Iphone (något Icloud konto har jag inte skapat).

Men för någon månad sedan hände något, jag får inte längre fram mina anteckningar på google kontot i mobilen och inte häller i Thunderbird men loggar jag in på gmail så finns nog allt där.

Allt annat synkroniseras som det ska i både mobilen och Thunderbird utom just Anteckningar!

Då man var liten så fick man höra "Se men inte röra brukar snälla barnen göra" detta hade jag nog säkert glömt bort för en liten stund, när jag var inne på google konto inställningar och utforskade lite (...och kanske ändrade lite) så jag är troligtvis själv boven till problemet.

Har senare försökt gå igenom inställningarna på nytt men där finns ju så förbannat mycket så det krävs ju veckor att gå igenom allt systematiskt.

Så frågan är enkel vad har jag ändrat på då anteckningarna inte längre synkroniseras?

.....................med hopp om en enkel lösning : )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...