Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Saker kommer upp i min IPhone


Dag Erlandsson
 Share

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Har en liten fråga, vad är detta som hela tiden kommer upp i min kalender? 

BFDFE788-E141-40C4-A9EB-9B1855863C35.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson
Postad (redigerade)

Men nu börjar det komma upp att min IPhone är infekterad?! 

814376C4-DEEF-44CB-803E-1D505092B121.png

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade länken som anges i din första post och kom till en sida som visade denna bild med en klocka som räknade ner.  Klickar man på den sidan hamnar man i Apples programbibliotek och  "Lucky scan"
Jag vill påstå att du blivit infekterad av något fulprogram. Inga seriösa appar spammar din kalender utan tillåtelse.
Jag vet inte om man kan anmäla appar i Apple store, men om du kan göra det så skulle jag göra det för detta är oseriöst spammande av oärliga typer och appen "Lucky scan" går absolut inte att lita på någonstans.

spam.png

spam2.png

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man kollar recensionerna av programmet ser det ganska uppenbart ut som att de själva skrivit de positiva 5-stjärniga betygen. Det finns dock några som den senaste veckan rapporterat precis det du drabbats av. Intressant nog ser man inga "dåliga" recensioner när man kollar på dem i iPhone, bara när man kollar på Apple store websida via datorn. Så det ser ut som om alla har gett 5 stjärnor. Bara sånt gör mig misstänksam direkt.

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du appen Lucky Scan installerad? Alltså så att man ser att den är installerad?

Om ja - avinstallera den så som du gör med andra appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du gå igenom alla appar och avinstallera dem som du installerade eller uppdaterade strax innan problemet började.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...