Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amerikansk IP ger bara svenska Netflix


Lighthouse2
 Share

Rekommendera Poster

Lighthouse2

Det ska gå att kunna se amerikanska Netflix via VPN men när man väl loggar in på den amerikanska sidan, med en amerikansk IP adress igång,

så slussas man ändå över till den svenska versionen när inloggningen går igenom.

Man tittar då alltså sen på svenska Netflix med amerikansk IP.

 

Varför kommer jag inte in på den amerikanska sidan och deras utbud? 

Ni som får det att fungera, vilken VPN använder ni i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tittar jag inte på Netflix så mycket längre så jag vet inte vad som visas i USA respektive Sverige, vet inte skillnaden. Men jag testade med IvacyVPN och USA-server och det verkar som om jag också bara ser svenskt utbud. Försökte leta efter något som var sevärt, men ser bara det gamla vanliga och alla beskrivningar är på svenska.
Kanske Netflix kommit på nåt sätt att överlista VPN? Kanske genom att de ser på var kontot skapats som en extra åtgärd? Så istället för att varna så visar det bara det som man är berättigad till?

Jag gissar bara naturligtvis, men det pågår en ständig kamp mellan Netflix och VPN-leverantörer.
Lite info om hur de arbetar för den intresserade
https://vpnbasen.se/netflix-proxy-fel-vad-ar-det-och-hur-loser-du-problemet/
Har länge funderat på att avsluta kontot men inte kommit till skott, så tack för påminnelsen. Nu är det gjort :)

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som jag hade rätt. Netflix har trappat upp "kriget" :)
 

Citat

Netflix har börjat behandla VPN-användare på ett annorlunda sätt. Istället för att det fullständiga utbudet blir tillgängligt, visas endast det innehåll som Netflix har rätt att visa över hela världen, om du använder en VPN-tjänst som inte klarar av att låsa upp Netflix. Netflix har inte informerat sina användare om förändringen.

https://vpnbasen.se/netflix-doljer-tv-serier-och-filmer-for-vpn-anvandare/

Jag har ett Surfshark VPN-konto också och den fungerar, än så länge. Skulle tippa att Ivacy, som tidigare fungerat med amerikanska netflix fixar det också. Det blir ju så ibland att det tar en tid för VPN-företagen att överlista de nya tricken Netflix inför :)

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2
3 timmar sedan, skrev Hakinger:

Verkar som jag hade rätt. Netflix har trappat upp "kriget" :)
 

https://vpnbasen.se/netflix-doljer-tv-serier-och-filmer-for-vpn-anvandare/

Jag har ett Surfshark VPN-konto också och den fungerar, än så länge. Skulle tippa att Ivacy, som tidigare fungerat med amerikanska netflix fixar det också. Det blir ju så ibland att det tar en tid för VPN-företagen att överlista de nya tricken Netflix inför :)

Det där var intressant att läsa!  Och då verkar det stämma till varför det är så svårt att hitta en vpn som det fugerar med. I alla fall en som inte kostar så mycket varje månad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...