Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmklippverktyget blir Klipp och skissa


eken81
 Share

Rekommendera Poster

Jag använder ofta Skärmklippverktyget och har sett att Microsoft planerar introducera Klipp och skissa I Windows 10 istället. Jag har försökt hitta när de tänker låta Skärmklippverktyget gå i graven och helt köra på Klipp och skissa.

 

Finns det någon här som har mer information än jag och kanske vet när Skärmklippverktyget kommer försvinna?

 

Tack på förhand. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas och tror att man kommer att kunna fortsätta använda skärmklippverktyget på det gamla vanliga sättet. Det talades ju om att det skulle ersättas av Klipp och skissa redan för två år sedan

https://mspoweruser.com/microsoft-plans-to-replace-snipping-tool-with-screen-sketch-app/

 

Men jag har förstås läst varningen som funnits rätt länge på verktyget "Skärmklippverktyget flyttar...
I en kommande uppdatering flyttas Skärmklippverktyget till en ny plats. Prova förbättrade funktioner och klipp som vanligt med Klipp & skissa (eller prova tangentbordsgenvägen Windows-tangenten+Skift+S)."

Har du klickat på den blå skylten under detta Prova Klipp & skissa ? Det har inte jag. De gamla funktionerna är fullt tillräckliga för mina behov.

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mbgtmari, tack, aha det har varit på tal så länge. Jag har sett meddelandet också, därav min fråga. Trodde de skulle ta bort det gamla verktyget i någon kommande uppdatering. Men ok Microsoft är ju experter på bakåt kompatibilitet, så kanske kommer Skärmklippverktyget aldrig riktigt försvinna. Tänker på exempelvis att Dos-prompten ännu finns kvar. Precis som du så tycker jag att Skärmklippverktyget är alldeles lagom och vant. Jag behöver inte massa andra funktioner och vill helst slippa behöva lära om och leta mig fram till det jag behöver. 

 

Monshi, inte helt såld på den funktionen, men visst, någon gång kanske den kan vara bra. Det var bättre förr :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...