Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cromecast


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

  1. Starta Google Chrome på din dator.
  2. Öppna menyn (de tre prickarna) och välj Casta.
  3. Klicka på Källor och välj vad du vill visa, i det här fallet hela skrivbordet.
  4. Pricka för den Chromecast du vill använda.
  5. Klicka på den skärm du vill dela (om du har flera) och klicka på Dela.
  6. Kan ej hitta de tre prickarna är det någon som kan ge mig ett tips?
  7. Handlar om att ansluta datorn till TV:n trådlöst.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

image.png.6b5a27f29d280c5960dbee4f26102b16.pngSåhär ser det ut  på min sida längst upp till höger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, skrev bengt 429:

Längst upp till höger under x:et.

Anteckning 2020-06-16 165808.png

Tydligen har ag inte Chromecast då jag söker kommer jag till olika affärer som säljer prylen. Konstigt för jag tror att jag har senaste uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev Torparen:

Tydligen har ag inte Chromecast då jag söker kommer jag till olika affärer som säljer prylen. Konstigt för jag tror att jag har senaste uppdateringen.

En chromecast är en mediaspelare (hårdvara) som kopplas till din TV med HDMI kontakt,

Har du en sån på TV:n?

 

Har du hittat " de tre prickarna"?

Anteckning 2020-06-16 172737.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev bengt 429:

En chromecast är en mediaspelare (hårdvara) som kopplas till din TV med HDMI kontakt,

Har du en sån på TV:n?

 

Har du hittat " de tre prickarna"?

Anteckning 2020-06-16 172737.png

Nej jag hittar ej tre prickar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev Torparen:

Nej jag hittar ej tre prickar.

Du måste använda webläsaren "google chrome"

Har du den?

Under krysset för nedstängning av sidan längst upp till höger har du " de tre prickarna"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev bengt 429:

Du måste använda webläsaren "google chrome"

Har du den?

Under krysset för nedstängning av sidan längst upp till höger har du " de tre prickarna"

Ja jag har google chrome kollade nu att jag har senaste uppdateringen Allt det du skriver är ju det som PC-för alla skriver. Tydligen är det något skumt i mitt program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får ta det från början.

För det första. För att kunna använda den här funktionen måste du ha en chromecast (se bilden jag lade in) kopplad till din TV.

Har du det?

Menar du på fullaste allvar att du inte har de tre prickarna under avstängningskrysset på google chrome webläsaren?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev bengt 429:

Vi får ta det från början.

För det första. För att kunna använda den här funktionen måste du ha en chromecast (se bilden jag lade in) kopplad till din TV.

Har du det?

Menar du på fullaste allvar att du inte har de tre prickarna under avstängningskrysset på google chrome webläsaren?

 

 

 

 

Nej har ej chromecast på TV:n I artikeln PC.för alla står det inget om att man skall ha någon extra pryl på TV:n Nej jag har ej tre prickar uppe i höger hörn. Föreslår att vi låter problemet bero tills vidare. Tack för att du kommit med tips.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2
1 timme sedan, skrev Torparen:

Nej har ej chromecast på TV:n I artikeln PC.för alla står det inget om att man skall ha någon extra pryl på TV:n Nej jag har ej tre prickar uppe i höger hörn. Föreslår att vi låter problemet bero tills vidare. Tack för att du kommit med tips.

 

 

Respekterar att du sa att du låter detta bero tills vidare.

Skulle du annars vid tillfälle vilja lösa detta under sommaren så är detta hur du gör :

 

Du behöver tre saker -   

En TV, Google Chrome webläsare på datorn, en Chromcast (svart puck som du trycker in i TV'n HDMI)

 

Men först måste du skaffa denna -

1.  Köp denna och stoppa in den i TV'n (HDMI, sitter oftast på sidan av TV-sidan).

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/mediaspelare/google-chromecast-3rd-generation/1006118.9085/

 

När du gjort det så skriv in här sen så får du mer hjälp och så tar vi det stegvis!  

 

 

 

Redigerad av Lighthouse2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, skrev Lighthouse2:

Men först måste du skaffa denna -

1.  Köp denna och stoppa in den i TV'n (USB, sitter oftast på sidan av TV-sidan).

Den måste anslutas till tevens HDMI-ingång, teven måste därför ha en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Torparen:

I artikeln PC.för alla står det inget om att man skall ha någon extra pryl på TV:n

I inlägget här på eforum, samt överst i artikeln står det:

  

11 timmar sedan, skrev Nyhetsroboten:

men har du en Chromecast

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2
1 minut sedan, skrev Mikael63:

Den måste anslutas till teven HDMI-ingång, teven måste därför ha en sådan.

?  Tack för din korrigering, jag är verkligen trött just nu. Tänkte HDMI men skrev USB.  Jag ändrade i inlägget! 

Mikael63

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, skrev Lighthouse2:

?  Tack för din korrigering, jag är verkligen trött just nu. Tänkte HDMI men skrev USB.  Jag ändrade i inlägget! 

Mikael63

Tack alla nu stänger vi tills vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tv med inbyggd chromecastmottagare

När de tre prickarna saknas i Chrome, installera om Chrome. Bokmärken kvarstår. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev polken:

Det finns tv med inbyggd chromecastmottagare

När de tre prickarna saknas i Chrome, installera om Chrome. Bokmärken kvarstår. 

Har ominst flera gånger.Hur kan jag se om TV:n har cromecastmottagaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På din bild ser det ut som att du har en gul-orange prick med ett utropstecken uppe till höger. Vad händer när du klickar på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev Cecilia:

På din bild ser det ut som att du har en gul-orange prick med ett utropstecken uppe till höger. Vad händer när du klickar på den?

Nej du har ej någon gul.orange prick uppe i högra hörnet. Men! om jag vill ominst Google Crome måste jag först avinst befintligt. Vad händer med mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Torparen:

Nej du har ej någon gul.orange prick uppe i högra hörnet. Men! om jag vill ominst Google Crome måste jag först avinst befintligt. Vad händer med mail?

Finns inga mail i Chrome. Det är en webbläsare. Mailen du läser via Chrome finns på en webbsida och kvarstår. Prova gå till samma sida med annan webbläsare får du se. T ex Microsoft Edge. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev Torparen:

Nej du har ej någon gul.orange prick uppe i högra hörnet. Men! om jag vill ominst Google Crome måste jag först avinst befintligt. Vad händer med mail? Fel fick upp bif.

image.png.68c160e6434b3602cc662b0967c386e9.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev polken:

Finns inga mail i Chrome. Det är en webbläsare. Mailen du läser via Chrome finns på en webbsida och kvarstår. Prova gå till samma sida med annan webbläsare får du se. T ex Microsoft Edge. 

Nej jag behöver ej prova, vad jag ev avser är att omist GC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till samtliga rådgivare: Jag sitter fast i Spanien tills vidare. Kan ej få tag i Cromecast-prylen, därför är det nog bäst att lägga denna tråd på is tills vidare. Tack så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du ominstallerar Google Chrome så se för allt i världen till att du först tar bort det reklamtillägg som det står om i din skärmbild: "Ett nytt tillägg har lagts till (AVG SafePrice | Jämförelser, erbjudanden, kuponger)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...