Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google Chrome och sökresultat


stjo57
 Share

Rekommendera Poster

Ta och inaktivera vartenda tillägg i Chrome och se om det gör någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

När det gäller meddelandet så tolkar jag det som att Malwarebytes har märkt att Chrome försöker hämta data från mirakay.biz och blockerar det därför att sidan är svartlistad.

 

Kör Malwarebytes och AdwCleaner igen.

Bifoga loggarna.

 

Malwarebytes.txt AdwCleaner[C03].txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev Cecilia:

Ta och inaktivera vartenda tillägg i Chrome och se om det gör någon skillnad.

Jag gjorde så nu och då poppade inget meddelande från Malwarebytes upp. Sedan aktiverade jag en i taget och när jag aktiverade ett tillägg som har med nedladdning av video att göra så återkom Malwarebytes meddelanden. Jag tog bort det tillägget nu. Konstigt om det var det som var felet för det tillägget har jag haft länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där tillägget kan ju ha uppdaterats till att visa mer aggressiv reklam.

 

Jag ser att AdwCleaner tog bort "User-Agent Switcher for Chrome" igen så jag föreslår att du hittar ett alternativ till det tillägget. Du hade något annat liknande tillägg installerat så jag undrar varför du inte klarar dig med det.

 

Vänta någon eller några dagar till och om allt fortsätter att vara bra så kan du avinstallera FRST och ta bort dess karantänmapp så här:

Byt namn på programmets fil FRST.exe eller FRTS64.exe till uninstall.exe. Kör den sen och starta sen om datorn.

 

För att avinstallera AdwCleaner starta det och klicka på File -> Uninstall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Cecilia:

Det där tillägget kan ju ha uppdaterats till att visa mer aggressiv reklam.

 

Jag ser att AdwCleaner tog bort "User-Agent Switcher for Chrome" igen så jag föreslår att du hittar ett alternativ till det tillägget. Du hade något annat liknande tillägg installerat så jag undrar varför du inte klarar dig med det.

 

Vänta någon eller några dagar till och om allt fortsätter att vara bra så kan du avinstallera FRST och ta bort dess karantänmapp så här:

Byt namn på programmets fil FRST.exe eller FRTS64.exe till uninstall.exe. Kör den sen och starta sen om datorn.

 

För att avinstallera AdwCleaner starta det och klicka på File -> Uninstall.

Jag vet inte vad det är för skillnad på "User-Agent Switcher for Chrome" och "User-Agent Switcher" (installerade den förstnämna häromdagen och visste då inte att jag hade den andra) men oavsett så aktiverar man bara dom tilläggen när man använder dom (en kort stund) och sedan stänger man av dom igen för annars funkar inte websidor riktigt som de ska.

AdwCleaner behåller jag, den har jag haft förr och är säkert bra. Det har bara inte blivit av att jag hade installerat den igen innan.
Ok jag väntar några dagar och sen tar jag bort FRST.
Tack igen för hjälpen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev stjo57:

User-Agent Switcher

Jag har

Citat

User-Agent Switcher

2.0.0.8

Id: clddifkhlkcojbojppdojfeeikdkgiae

Visserligen till Vivaldi men det hämtas från Chrome store.

Tillägget finns ju där även om man valt Default-default.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Mikael63:

Jag har

Visserligen till Vivaldi men det hämtas från Chrome store.

Tillägget finns ju där även om man valt Default-default.

Det där är precis det andra tillägget med samma funktion som stjo57 har.

 

Just det, tilläggen fungerar inklusive att de kan visa reklam (eller spionera) även om man inaktiverar funktionen i dem. Under förutsättning att det är en inaktivering inne i tillägget och inte en inaktivering  av hela tillägget från Chromes inställningar det gäller.

 

11 minuter sedan, skrev stjo57:

AdwCleaner behåller jag, den har jag haft förr och är säkert bra.

Tänk på att det kommer nya versioner av AdwCleaner då och då så det är viktigt att alltid använda den senaste versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
38 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det där är precis det andra tillägget med samma funktion som stjo57 har.

 

Just det, tilläggen fungerar inklusive att de kan visa reklam (eller spionera) även om man inaktiverar funktionen i dem. Under förutsättning att det är en inaktivering inne i tillägget och inte en inaktivering  av hela tillägget från Chromes inställningar det gäller.

 

Tänk på att det kommer nya versioner av AdwCleaner då och då så det är viktigt att alltid använda den senaste versionen. Jag brukar även alltid uppdatera databasen innan jag kör någon scanning men ser i Adw att det är inställt på automatisk uppdatering från molnet.

Jag har tagit bort det ena av de 2 som verkade vara snarlika.
Jag aktiverar och avaktiverar alltid från Chromes Inställningar.
Ok men det brukar väl komma upp meddelande när det kommer nya versioner av AdwCleaner?
Jag brukar alltid även uppdatera databaser innan jag kör någon scanning men jag ser att i Adw är det inställt på autouppdatering.

Redigerad av stjo57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, skrev stjo57:

Ok men det brukar väl komma upp meddelande när det kommer nya versioner av AdwCleaner?

Jag vet inte, det är inget som jag har installerat.

 

43 minuter sedan, skrev stjo57:

Jag har tagit bort det ena av de 2 som verkade vara snarlika.
Jag aktiverar och avaktiverar alltid från Chromes Inställningar

Bra och bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...