Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur validerar jag min produktnyckel?


Nickename
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag har en dator med Windows7. Jag läser på lite olika sidor att det "kanske" går att uppgradera till Windows10 gratis med samma produktnyckel som jag redan har. Men jag vill ju veta det INNAN jag installerar Win10. Kan man någonstans hos MS ange sin nyckel och se om den berättigar till en kostnadsfri Win10?

Redigerad av Nickename
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2

Uppgraderade två datorer från Windows 7 till Windows 10 helt gratis för bara några månader sedan och det gick utmärkt via nedan länk och verktyget. Så om inget inträffat helt nyligen att dom ändrat på detta, så är det bara att köra. Testa!  Följde bara anvisningarna och W7 valideringskoden registrerades automatiskt. Inga som helst konstigheter hände.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Mikael63:

Se även 

 

Det Microsoft säger är att det inte går att få Win 10 gratis via appen Skaffa Windows 10. GWX tool som står för Get Windows X. Däremot verkar det som att en giltig Win 7 licens fungerar för att aktivera Win 10.

 

Jag föreslår att du gör en full backup av din Win 7 med t.ex. EaseUS Todo Backup Free. Sedan provar du. Skulle det inte gå återställer du Win 7 från backupen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...