Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HDMI finns ej i ljudenhet


ove gb
 Share

Rekommendera Poster

Har en  nyinköpt Acer XC-830, stationär, windows 10. allt funkar bra utom när jag idag ska prova att ansluta datorn till tv:n, för att se på egen film.  Får bild men inget ljud. I ljudenheter finns endast Realtek (högtalaruttag) att välja på, när jag vill byta till ljud via HDMI. Alla forum säger att man ska gå in på ljudenhet och där välja HDMI. Men det valet finns inte, och alternativet finns inte heller som dolda eller avaktiverade.  Jag har inget att välja, så vad gör jag. NÅGON SOM VET?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS jag har provat alla kända vägar att komma fram till ljudenheter, via högtalarikonen och in genom kontrollpanelen och några till, men samma resultat, oavsett väg in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat på Acers supportsidor för din datormodell att du har de drivrutinerna som listas där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat hdmi på tv ja. Men problemet finns i datorn, eftersom jag inte kan välja hdmi i ljudenhet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Cecilia:

Har du kollat på Acers supportsidor för din datormodell att du har de drivrutinerna som listas där?

Nej inte hunnit, det blir i kväll. Tack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Enhetshanteraren, har du något som heter Andra enheter? Finns Intel bildskärmsljud under Ljud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...