Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur stoppa ofoget med autoplay på websidor?


Hakinger
 Share

Go to solution Solved by Thirteen,

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag har psykisk allergi mot allt som rör sig på websidor när jag inte önskar det.  Jag förstår inte poängen med dem. Jag klickar på en video eller reklam (de gånger jag tillåter reklam) när jag vill se den, inte när andra vill.
Idag stoppar jag alla autospelande videos på websidor med Firefox-tillägget "disable autoplay". Den är förvisso effektiv och stoppar allt så att man själv väljer om man vill se vidoen eller inte. Men den lämnar en röd ram över alla videor och denna ram är ibland för stor och täcker länkar som man behöver klicka på, så man måste starta videon för att komma åt dem. Det är nu inget livsviktigt, men lite irriterande.
Finns det någåt annat tillägg eller knep för att "tysta" alla autospelande videos? Jag har tidigare provat några andra tillägg, men de har inte hållt vad de lovat.
 

Redigerad av Pentti H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

11 timmar sedan, skrev Thirteen:

uBlock Origin gör livet lite lugnare här https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/ublock-origin/?src=search

Men det tillägget kanske du redan har?

Tack!
Verkar som att om man bockar i inställningen "Block media elements larger than..."  i Ublock fixar det!

Redigerad av Pentti H
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Laso changed the title to Hur stoppa ofoget med autoplay på websidor?
 Share

×
×
  • Skapa nytt...