Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-minne som varit ansluten till iPad


IT-hjälpen
 Share

Rekommendera Poster

IT-hjälpen

En besökare har använt sitt USB-minne i en PC med win 10.

Sedan har han anslutit USB-minnet till sin iPad.
När han sedan ansluter USB-minnet till en dator med Win 10 så vill den datorn formatera om USB-minnet.
 
Hur kan det komma sig?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen för att USB-minnet bara dragits ur iPaden utan att avmonteras först.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev NoWin:

Förmodligen för att USB-minnet bara dragits ur iPaden utan att avmonteras först.

Säkert är det så, men är det något specifikt för Apple att ett USB-minne inte klarar av att tas ut innan man avmonterar den först? Det slog mig nämligen när jag läste ditt svar att det var många år sedan jag avmonterade USB-stickor i Linux och Windows och aldrig haft några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Pentti H:

Säkert är det så, men är det något specifikt för Apple att ett USB-minne inte klarar av att tas ut innan man avmonterar den först? Det slog mig nämligen när jag läste ditt svar att det var många år sedan jag avmonterade USB-stickor i Linux och Windows och aldrig haft några problem.

Det förekommer då och då trådar i forumet där de hjälpsökande inte har avmonterat i Windows och sen fått problem nästa gång USB-minnet ska användas. Om det är en pågående skrivning när man tar ut minnet kan det bli olyckliga konsekvenser.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
 Share

×
×
  • Skapa nytt...