Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
corado

LÖST Problem vid skanning

Rekommendera Poster

corado
Postad (redigerade)

Hej!

Jag har skannat ett niosidigt dokument som innehåller text men också några grafer. Jag använde 300 dpi gråskala.

Jag sparade det som en PDF-fil, den blev sju Mb stor. Filen ska skickas med e-post och ska bara läsas av mottagaren, ej redigeras eller liknande.

Problemet är att när jag öppnar filen på datorn så syns bara första sidan resten av sidorna är vita och kommer upp först efter flera minuters väntan.

Även om det var segt att skanna så borde det väl vara snabbt när den är sparad på datorn?

Om jag hämtar en pdf på nätet är det inga problem alls, då syns hela dokumentet med en gång.

Jag har en Samsung SCX-3205W multiskrivare. 

Operativsystem på datorn är windows 10.

Jag bör väl tillägga att detta är första gången jag skannar något så jag har troligen gjort något fel. 

Redigerad av corado

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mikael63

Ur minnet så kan jag när jag skannar via en mjukvara i datorn välja "profil" och då ange något i still med streckad teckning eller bild. Har du något liknande?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pelle Penna

Var har du sparat filen. Det är väl inte så att du sparat den i ex OneDrive och då upplever jag samma sak ibland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
corado

Jag använde skanning med textigenkänning och sedan öppnade jag filen med Microsoft Edge och det gick inte bra. Jag provade att byta till att öppna filen med google chrome och det gick utmärkt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...