Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Driver reviver - skräp?


lizzy_lini
 Share

Rekommendera Poster

lizzy_lini

Loggade in på min fars dator. Det första som kom upp var driver reviver och den skulle börja scanna datorn. Antar att det är något skit.

Bifogar två filer från FRST

Addition.txt FRST.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta programmet Anteckningar.
Kopiera alla rader i rutan:

CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
Task: {18DC57C3-6A80-404F-A7CA-66AECA38E6A6} - System32\Tasks\Start Driver Reviver Update => C:\Program Files\ReviverSoft\Driver Reviver\DriverReviver.exe [29587784 2020-02-27] (Corel Corporation -> Corel Corporation)
Task: {3F51D716-A3FC-4E0A-A866-2EDF8846ABFB} - System32\Tasks\Start Driver Reviver Schedule => C:\Program Files\ReviverSoft\Driver Reviver\DriverReviver.exe [29587784 2020-02-27] (Corel Corporation -> Corel Corporation)
Task: {BB506116-A919-45E9-9DF3-97B0007F3F34} - System32\Tasks\Start Driver Reviver for LENOVO-PC@Håkan_2(logon) => C:\Program Files\ReviverSoft\Driver Reviver\DriverReviver.exe [29587784 2020-02-27] (Corel CTask: {F58D6A14-F818-479D-BF34-BEAD313F5FF9} - System32\Tasks\Start Driver Reviver Check Driver Update => C:\Program Files\ReviverSoft\Driver Reviver\DriverReviver.exe [29587784 2020-02-27] (Corel Corporation -> Corel Corporation)
R2 ReviverSoft Smart Monitor Service; C:\Program Files\ReviverSoft\Smart Monitor\ReviverSoft Smart Monitor Service.exe [1463112 2020-04-15] (Corel Corporation -> Corel Corporation)
C:\Program Files\ReviverSoft
Reboot:

och klistra in i Anteckningar. Kontrollera att inga filer har delats upp på två rader.
Spara filen på skrivbordet med namnet fixlist.txt.

Stäng av alla program.
Starta FRST som finns på skrivbordet.
Klicka på knappen Fix.
Vänta tills programmet är klart.
Om datorn inte startas om automatiskt så gör det själv.

Programmet skapar en logg Fixlog.txt på skrivbordet.
Klistra in innehållet i den i ditt svar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ju utmärkt ut. Märker du av Driver reviver nu?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lizzy_lini

Verkar grönt nu. Stort tack för hjälpen! Alltid lika professionell och hjälpsam ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :blush:

 

För att avinstallera FRST och ta bort de filer etc. den har satt i karantän döp om FRST64.exe till uninstall.exe och kör den sen (datorn behöver startas om).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
2020-05-24 20:12, skrev lizzy_lini:

Loggade in på min fars dator. Det första som kom upp var driver reviver och den skulle börja scanna datorn. Antar att det är något skit.

Bifogar två filer från FRST

Addition.txt 30 kB · 2 downloads FRST.txt 43 kB · 2 downloads

 

Hej !

JAg blir ideligen påmind om att uppdatera drivrutiner  med hjälp av "PC Reviver" som ideligen försöker scanna min dator och övertyga mig om att drivrutiner behöver dateras upp. Hur blir man av ded dessa påminnelser från PCreviver som kan dyka upp ett par gånger i timman ibland

 Mvh
Luthier

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, skrev Luthier:

 

Hej !

JAg blir ideligen påmind om att uppdatera drivrutiner  med hjälp av "PC Reviver" som ideligen försöker scanna min dator och övertyga mig om att drivrutiner behöver dateras upp. Hur blir man av ded dessa påminnelser från PCreviver som kan dyka upp ett par gånger i timman ibland

 Mvh
Luthier

Hej!

 

Du kan börja med att köra Malwarebytes och AdwCleaner så får vi se om det räcker med det: https://www.malwarebytes.com/for-home/

Välj Malwarebytes Free och Malwarebytes AdwCleaner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar!

Jag hittade Malwarebytes Free men inte Malwarebytes AdwCleaner. Några tips om var AdwCleaner kan vara gömt?

Luthier

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Kjoan, jag hittade så småningom.

 

Det verkar som om det fungerar. Inga fler påminnelser om att datera upp gamla drivrutiner på ett par dagar. 

 

Tack också till Cecilia!

Hälsningar

Luthier

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej igen Cecilia m fl.

PC Reviver höll sig borta en dag eller två, men kom sedan tillbaka med förnyad kraft. Jag provade att köra det ovan rekommenderade rutinerna en gång till, men med samma resultat. Det behövs uppenbarligen något mera kraftfullt.

Några tips?

Hälsningar

Luthier

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...