Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För gammalt operativsystem?


bobhansson
 Share

Rekommendera Poster

bobhansson

Hejsan

Jag har en One Plus One sedan cirka fem år och märker nu att den börjar bete sig underligt.

 

Exempelvis:

Messenger appen - slutat fungera helt, går ej att logga in, fått installera messenger Lite istället.

Messenger Lite - Notiser (de är påslagna) ges ej

Avanza bank app - Slutade fungera, sades uppdatera till senaste version. Hittas inte längre i Play Store

LinkedIn App - säger att man skall hämta deras senaste app, får upp "item not found" i Play Store.

SnapChat app - Ger inga notiser trots inställt.

 

När man laddar telefonen verkar senast-ringda-samtal-historiken försvinna (kontakter finns kvar samt historiken men ej favoriterna så att säga).

 

Min fråga är således - är telefonen för gammal för nyare appar? Sitter på Cyanogen OS Version 13.1.2ZNH2KAS3P0 och har mest en misstanke om att operativsystemet inte stödjer/klarar av nyare appar. Någon kunnig själ här som kan styrka denna hypotes?

 

Och isåfall vad jag kan göra åt de. Har inga problem med att utforska att installera nytt i den.

 

Tack på förhand.

/RLR

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltid testa att installera om, resetta telefonen. Cyanogen OS 13.1.2 är baserad på Android 6.0 och det kan vi iofs klassa som gammalt idag.

 

Cyanogen utvecklas inte längre, hittar Lineage med stöd för One Plus One, android 9.

 

Om en reset inte hjälper kanske kanske. Sök lite på nätet och se om den versionen fungerar bra med din teleofn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...