Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mållgan

Behringer UCG102-Guitar interface

Rekommendera Poster

Mållgan

Jag har skaffat denna pryl som ska USB-anslutas till datorn. Till prylen ansluts gitarren med en vanlig gitarrkabel och sedan ska det tydligen bara vara att i datorns ljudiinställningar ange Behringerprylen som inputkälla. Drivrutin ska också installeras. Men det kommer det inte något ljud från datorns högtalare när jag sprättar på gitarrsträngarna. Behövs något musikprogram? Något sådant anges dock inte i produktbeskrivningen.

https://www.thomann.de/se/behringer_ucg102.htm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
.M

Ljudet bör komma ur hörlursutgången på ditt interface. De flesta interface sköter det som kallas monitorering istället för datorn. På så vis ansvarar datorn för inspelningen och interfacet sköter att du hör vad du spelar.

Anledningen är att du får mindre fördröjning från att du spelar din not tills att du hör den. Om datorn skulle ansvara för både upp och inspelning så riskerar du fördröjning pga minnet tar slut eller liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mållgan

Om jag pluggar in hörlurarna hörlursutgången  kommer det inte något ljud in i hörlurarna. Inte heller från datorns högtalare om jag kablar från hörlursutgången till datorns ljudkort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mållgan

Rättat till ett misstag nu. Jag har nu i datorns ljudinställningar markerat Behringerprylen även som utdataenhet och då kommer det testljud i hörlurarna från prylens ljudutgång men inte ljud från gitarren som är inkopplad in i enhetens gitarringång med en vanlig gitarrkabel. Det verkar således som om prylen inte tar emot ljud från gitarren via gitarrkabeln.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...