Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Högkontrast med mörk bakgrund


grer
 Share

Rekommendera Poster

Rubriken beskriver min huvudinställning av min bildskärm i Windows.

 

För mig är denna inställning nödvändig på grund av dålig syn och jag har lyckats åstadkomma det på tre av fem webbläsare. Men, i många program-fönster går det inte att påverka all ljus bakgrund, som gör texten oläslig - och värst är alla dessa popup-er som har viktiga saker att berätta i tid och otid...

 

Finns det något klurigt sätt att lösa problemet med vit bakgrund så tar jag gärna del av det, tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vilka program är det du använder, där program-fönstrens bakgrund är för ljusa?

Kanske finns det inställningar eller alternativa program.

 

Ja, popuper är irriterande! Har själv gjort den inställning för Åtgärdscenter som bilden visar för att slippa Microsofts tjat. Kanske inte alltid att rekommendera.

 

 

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar,

 

Just nu använder jag, lite då och då, ett gammalt Microsoft Expression Web för uppdatering av hemsidor på ett web-hotell. Jag lärde mig de delar jag behöver för åtskilliga år sedan - så numera funkar det hyggligt eftersom jag känner igen allting som är aktuellt för min del... Ett minst lika gammalt Ipswitch WS_FTP Professional är däremot föredömligt fritt från vita inslag i skärmbilden!

 

Annars är det ju ett ständigt återkommande problem så snart jag måste läsa något, i vilket sammanhang som helst, när jag måste kunna läsa något i ett programfönster... Jag försöker avstå från alla program som ändå är näst intill oläsbara för mig.

 

Vad gäller gamla program så är det väl näst intill utsiktslöst att hitta inställningar som skulle hjälpa - om det inte kan vara så att det finns någon allmängiltig metod att fixa det på. Finns det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...