Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför stänger min Bahnhof IP-telefoni ner efter 29min. 28 sek.


janelvir
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har IP-telefoni via Bahnhof. I samband med att jag fick IP-telefoni köpte jag 3 st. trådlösa Doro Phone Easy 100w. Efter att jag ringt samtal som ibland var längre än 60 minuter, så vid ett tillfälle bröts samtalet efter 29 min.28 sek. Det tutade upptaget i min lur och i den andres lur bara bröts samtalet. Trodde det var fel på telefonen och lade undan den. När det sedan visade sig att även de två andra telefonernas samtal emellanåt bröts efter samma tid ringde jag till Doro för att fråga om felet kunde ligga i telefonerna. Svaret var att de inte hade någon samtalsbegränsare som bryter samtal. Jag ringde då till Bahnhofs support och talade med dom. De sade samma sak. Vi har ingen samtalsbegränsning. Fick då iden att koppla in en gammal Teliatelefon som var trådbunden. Vid första samtalet bröts förbindelsen efter 29 min. 28 sek. Då det verkar som om de som sitter i supporten hos Bahnhof inte har tillräcklig kompetens för att lösa problemet  som  jag efter mina tester med olika telefoner med all sannolikhet tror ligger hos Bahnhof undrar jag om någon annan har haft samma problem. I Bahnhofs telefonlogg finns det 17 st. samtal som bröts efter 29 min 28 sek. Hoppas någon kan hjälpa mig.

Janelvir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag föreslår att du vänder dig till Bahnhof igen och ser till att du får komma högre upp i deras supportkedja när inte first-line-supporten kan hjälpa dig. Nu är det ju klart att det ligger på dem och ingen annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, skrev Phenomen:

prova en annan router

Ja, det brukar vara något som bl.a. Telia föreslår/frågar efter.

Kan man byta router, alltså att man inte nödvändigtvis måste använda en router som internetleverantören tillhandahåller, är det en bra åtgärd. Om felet försvinner kan man härleda detta till routern och begära en ny sådan av leverantören, om det nu är det villkoret som gäller. Eller om det är egen hårdvara så har man löst det.

Om felet kvarstår så kan man meddela detta och då förhoppningsvis komma vidare hos supporten.

 

Elgiganten, Kjell & Co och säkert fler erbjuder öppet köp.

Köp, öppna försiktigt, behåll bef. kablage mm. (i detta fall), testa att ringa. Kvarstår felet - plocka ihop alla delar likadant och begär återköp. Du behöver inte ens "mörka" att du bara ska testa utan kan vara öppen med avsikten.

(en av anledningarna till att jag handlar hos dessa leverantörer)

 

Jag har vid några tillfällen meddelat supporten att jag HAR prövat byta router, fast jag inte hade gjort det, när felet uppenbart låg någon annanstans, vilket även bekräftades av de tekniker som kom och felsökte.

Kanske fult att ljuga men nödvändigt då internetleverantörerna inte tillhandahåller bättre initial support än vad de gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...