Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefoxs med hicka?


Hockke
 Share

Rekommendera Poster

Nu senaste tiden har läsandet av vissa webbsidor i Firefox börjat uppföra sig märkligt. Sidan laddas normalt, men sedan laddar den  ner sig två,  tre gånger igen. Något som jag ser som blinkande skärm  innan sidan stabiliserar sig. Vissa artiklar med färgkodning eller understrykningar blinkar, eller ändrar sig med samma intervall. Har jag uppdateringar av Firefox som inte raderat äldre versioner  eller vad handlar det om?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Hockke:

i Firefox

Har du testat annan webbläsare samtidigt mot samma sida?

Bara för att verifiera att det är FF som fått hicka och inte något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med att inaktivera alla tillägg i Firefox?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att ringa in till vissa specifika sajter? Som typ alla sidor som idg.se har?

Någon sida du vill dela med dig av?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är på Aftonbladets frontsida som det uppträder. Och att stänga av tilläggen verkar inte ha någon inverkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall kan man nog tänka sig att Aftonbladet och Firefox inte är fullt kompatibla. AB är ju en väldigt tung webbplats och antagligen testar de inte med Firefox eftersom det är få som använder den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, skrev Cecilia:

I så fall kan man nog tänka sig att Aftonbladet och Firefox inte är fullt kompatibla. AB är ju en väldigt tung webbplats och antagligen testar de inte med Firefox eftersom det är få som använder den.

Ja, det verkar troligt. Det har varit problem med dem tidigare. Problemet är ju inte alltför stort så man får väl tåla lite flimrande så länge det går att komma in där.

Tack för svaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag själv har inte upplevt problemen med Firefox vare sig i Windows eller Linux. Fast då använder jag iofs alltid en reklamblockerare. Kanske prova installera en reklamblockerare, uBlock t.ex. (om du inte har det redan?) förutom att sidan blir ren och laddas snabbare, kanske ditt problem försvinner också?
 

Redigerad av Pentti H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du erfarenhet av att granska webbsidor? Då kan du högerklicka på en sida, välja inspektera element, kanske kika på Nätverksfliken så kan man där kanske se vad det är som sker.

 

Men det är ingen bot. testa starta Firefox helt utan tillägg, eller i safe mode och se om problemen försvinner

https://support.mozilla.org/en-US/kb/troubleshoot-firefox-issues-using-safe-mode

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, skrev Monshi:

Men det är ingen bot. testa starta Firefox helt utan tillägg, eller i safe mode och se om problemen försvinner

https://support.mozilla.org/en-US/kb/troubleshoot-firefox-issues-using-safe-mode

Det har jag provat nu, utan märkbart resultat. Jag lutar nog åt Cecilias förmodan att det är brister i Aftonbladets anpassning till FF som spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte upplevt några problem på Aftonbladet med Firefox.

Bara en notis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...