Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Intel Graphics - Windows 10 DCH-drivrutiner


Lär Mig
 Share

Rekommendera Poster

Behöver vägledning med min laptops grafikdrivrutiner

Har en :

HP ProBook 430 G6 5PP36EA#UUW med
GPU Intel UHD Graphics 620
CPU Intel Core i5-8265U CPU @ 1.60GHz 

 

Har installerad Itill datorn

https: //www.intel.com/content/www/us/en/support/intel-driver-support-assistant.html 

som brukar kontrollera om det finns nyare drivrutiner
 

Fick idag följande meddelane :

 

1 programuppdatering tillgänglig

Intel Graphics - Windows 10 DCH-drivrutiner

 

Installering av denna Intel generiska grafikdrivrutin kommer att skriva över alla anpassade drivrutiner från din datortillverkare (OEM).
OEM-drivrutiner handplockas, anpassas och valideras för att lösa plattformspecifika problem, aktivera funktioner och förbättringar och förbättra systemstabiliteten.

Intels generiska grafikdrivrutiner är avsedda för testning, och vi rekommenderar att du använder drivrutiner från Hewlett-Packard (HP) . 

 

Rapportera alla problem som har hittats med den här drivrutinen till Intel.
Jag har läst och förstå denna varning och vill fortsätta.

 

Kan någon vägleda mig väd händer om jag installerar den? ( bifogar en särmklipp)

Mvh Kirsti

 

 

Nya grafikdrive.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte svar på din konkreta fråga men har du problem med grafiken?

Fungerar allt finns väl ingen anledning att göra denna uppdatering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej och, vet inte! 

Hur skulle den nyare drivrutinen kunna förbätra min dators grafikprestandan exp. vid användning av webbsidor, som laddas upp långsam, med tanken på dators kapasitet? 

 

Har både Intel Driver & Support assistant och HP Support Assistant installerad på datorn.

Kör dem då och då för att kolla efter senaste drivrutinerna både från HP och från Intel.

 

Har prenumerad Pc för Alla 13 år, dem skriver ofta om att systemet ska vara uppdaterat, kanske tar jag det för bokstavligt =}

 

MVH

Kirsti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Det finns ju en ny drivrutin på HP hemsida från den 22 mars att ladda ned. Testa den och jag skulle tro att det är samma drivrutin som du fick upp på Intel. Klickar du på länken så kommer du till supportsidan. Välj Drivrutin-Grafik och den översta av dem. 

https://support.hp.com/se-sv/drivers/selfservice/hp-probook-430-g6-notebook-pc/23200806

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixat!

Tusen tack!

 

Tänker även köpa mera minne till datorn 

CRUCIAL CT16G4SFD824A 1x 16GB

DDR4-2400 *PC4-19200 *1.2V *CL 17-17-17

Om du var mig, skulle du sätta in 2x 8GB elle 1x 16GB ovannämna ramminnen?

 

MVH

Kirsti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...