Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IPAQ + GPRS + T39 + IR.....


Jomo

Rekommendera Poster

  • 5 veckor senare...
IPAQ + GPRS + T68 + IR = Omöjligt oxå!

Jag tar en livlina, jag ber att få ringa min vän...

 

Han har nämligen surfat på sin IPAQ via IR med sin T68:a. :)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NÄE!?!

 

Kan inte du, snälla snälla, kolla med honom HUR f*n han gjorde, vilken operatör han har och sen BERÄTTA!

 

förevigt hjälte!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte du, snälla snälla, kolla med honom HUR f*n han gjorde

Jo visst, han sa nyss Natti på ICQ:n så jag ringer och väcker honom. :P

 

HUR f*n han gjorde

Vad jag minns gjorde han exakt enligt anvisningarna för IPAQ på http://www.teliamobile.se åsså funkade allt.

 

vilken operatör han har

Comviq kör han med.

 

Skickar en länkt till denna tråden till honom så får han svara för sig imorgon. :P

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har en iPAQ 3630 , T39 och surfar med IRdA. Nema problemas, prova också att synka mailen med IMAP4, mycket bra!

Har däremot inte aktiverat GPRS ännu.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått IPAQ, Telia GPRS, T39, IR att fungera. Knepet är:...använd Tele2:s DNS. Det blir något fel i överföringen av DNS info mellan T39 och IPAQ:en när man kör DHCP. Och om man matar in Telias DNS manuellt så fungerar de inte troligen pga de använder konstiga IP-nummer (10.0.0.1).

 

-drasko

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

Kan du synka din iPAQ med IMAP? Hur då? Jag försöker desperat få Activesynch att förstå att jag vill synka över Outlooks inbox (som tydligen inte vill vara IMAP-enabled).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ger mig lite poäng så...

 

I "Inboxen" under "services" välj "new"

Där väljer du IMAP4, och gör inställningarna som vanligt. Dvs anger mailserver, anvnamn och lösenord.

Nu använder jag mig av en Exchange 2000-server, men det skall nog inte inverka.

 

 

Fråga: Vilka är det mest synd om på nätet?

 

Svar: ...IP-stackarna förstås!!! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

Va? I Outlook 2002 (sv) hittar jag inget av det du skriver om. Inbox finns ju (heter Inkorgen), men jag hittar inga Services eller motsvarande. Inte heller i Activesync 3.5 finns något sånt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På iPAQ:en öppnar du Inkorgen, på min heter den Inbox. Längst ner finns "New", "Tools" och "Services"

Välj Services, sedan New service. Där väljer du IMAP4, sedan knappar du in resten.

Jag har ROM revision: 2.07.00 ENG dvs Pocket PC 2002

 

 

Fråga: Vilka är det mest synd om på nätet?

 

Svar: ...IP-stackarna förstås!!! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

Jag kunde tyvärr bara ge dig ett poäng (hittade ingen funktion för att dela ut fler), men annars hade du fått full pott.

 

Fungerar som smäcken och min lilla iPAQ konverserar nu med Internet och min mail via ett W-LAN-kort och en Netgear wireless router ... supernice!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska du ha!

Får jag fråga vilket W-LAN kort du använder, vi tittar också lite på en sådan lösning.

Vilken iPAQ-modell har du? Själv har jag en 3630 så jag har bara 16Mb ROM, använder därför ett lite strippat PPC 2002.

 

 

Fråga: Vilka är det mest synd om på nätet?

 

Svar: ...IP-stackarna förstås!!! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

Jag kör med Compaqs WL 110 (samma som Lucents Orinoco). Jag har också en 3630, men med 32 MB, trodde att det var standard ...

 

Det var en hel del meck att få igång systemet, men när jag talade om för Norton Personal Firewall att iPAQ:en fick vara med på nätet gick det bättre ... 8)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Får ta en titt på det där.

 

3630:an har mycket riktigt 32 Mb RAM, det har min också, men själva operativsystemet ligger på ett separat 16 Mb ROM.

De nyare iPAQ har 64 Mb RAM och 32 Mb ROM.

RAM = Random Access Memory

ROM = Read-Only Memory

 

ROM tappar inte minnet vid "strömavbrott", det gör däremot RAM.

 

Nästan värt en poäng till?

 

 

Fråga: Vilka är det mest synd om på nätet?

 

Svar: ...IP-stackarna förstås!!! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

Ah ... skulle inte tro det. Efter tre år på systemprogrammerarlinjen och tio år som teknisk översättare av bl a datorprogram, handböcker osv så tror jag att jag själv kan skilja på RAM och ROM ... däremot ska jag villigt erkänna att jag inte kan min iPAQ och knappt har lust att lära känna den bättre heller - det är ett riktigt skitsystem som riktar sig till de som är för dumma att begära något bättre eller de riktigt tekniskt insnöade som gärna lägger ned flera timmar på att göra saker som borde gått att göra i en handvändning.

 

Men du kan gärna få fler poäng för ditt IMAP-tips när jag fått min T68 (då vidtar väl ännu ett par dagars slitande av håret när man ska försöka få igång det systemet).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ett riktigt skitsystem som riktar sig till de som är för dumma att begära något bättre

 

Surt, sa räven om rönnbären... ;-)

 

Fungerar som smäcken och min lilla iPAQ konverserar nu med Internet och min mail via ett W-LAN-kort och en Netgear wireless router ... supernice!

Ooops!

 

jag har bara 16Mb ROM

 

Jag har också en 3630, men med 32 MB, trodde att det var standard ...

 

mycket riktigt 32 Mb RAM, det har min också, men själva operativsystemet ligger på ett separat 16 Mb ROM

 

jag själv kan skilja på RAM och ROM ...

 

Inte så säkert, tydligen...

 

Jag har en jäkla nytta av min! Vi har vårt ärendehanteringsystem i Outlook.

Dessutom skickar användarna ofta olika typer av listor och tabeller (Excel) i mailen. Bra att ha med sig ute på språng, slipper att logga in och kolla mail överallt (webaccess). Jag tycker att det mesta funkar bra och är hyfsat intuitivt.

 

jag inte kan min iPAQ och knappt har lust att lära känna den bättre heller

 

Nu när du lagt så mycket krut på den, får du väl ge den en chans!

Kul att tjata lite med dig iaf!

 

 

 

Fråga: Vilka är det mest synd om på nätet?

 

Svar: ...IP-stackarna förstås!!! =)

 

[inlägget ändrat 2002-01-09 23:24:54 av Anders]

[inlägget ändrat 2002-01-10 09:00:47 av Anders]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

Generellt är väl iPAQ:ens funktioner inte så tokiga, men det jag saknar är den där "intuitiva" känslan som gör att jag obehindrat använder datorprogram utan att så mycket som snegla åt handböckerna.

 

Dessutom har jag ju fortfarande inte fått tummen ur och skaffat en ny mobil så att jag kan prova att surfa via GPRS. Frågan är om man ska satsa på en T68, jag är lite orolig för att skaffa en "senast" modell, eftersom jag har dåliga erfarenheter från den gången jag var "först" med en T28.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...