Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pelle Penna

Vad betyder detta

Rekommendera Poster

Windows Defender skickar ofta meddelanden som poppar upp i meddelandefältet. Jag antar att det har med ransomwareskyddet att göra? Ett meddelande som ofta kommer när jag använder photoshop är enl. bilden. Vad kan menas med detta (FNPlicensingservice64.exe)?  Även ibland när jag ska använda andra program så kommer det ett meddelande om att reglerad mappåtkomst har blockera.t....... osv.

image.png.dd1fb6ee3cd6cf8c798497da69e568a0.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

FNPlicensingservice64.exe är den exe-fil som har försökt komma åt den skyddade mappen, även om det i just detta fall mer ser ut som att det är partitionsinformation eller kanske roten på partitionen (volym 4 på hårddisken).

Exe-filen kan du läsa om här: https://www.shouldiblockit.com/fnplicensingservice64.exe-6573.aspx

Eftersom det kommer när du använder Photoshop så gissar jag att det programmet använder det licensieringsprogrammet.

Du bör redigera inställningarna för reglerad mappåtkomst så att välkända program kan utföra det de vill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast reglerad mappåtkomst är ju inte flera år gammal. Kom inte det i förra vårens stora uppdatering?

Sen kan ju Photoshop och/eller licenshanteraren ha ändrats också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...