Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad betyder detta


Pelle Penna
 Share

Rekommendera Poster

Pelle Penna

Windows Defender skickar ofta meddelanden som poppar upp i meddelandefältet. Jag antar att det har med ransomwareskyddet att göra? Ett meddelande som ofta kommer när jag använder photoshop är enl. bilden. Vad kan menas med detta (FNPlicensingservice64.exe)?  Även ibland när jag ska använda andra program så kommer det ett meddelande om att reglerad mappåtkomst har blockera.t....... osv.

image.png.dd1fb6ee3cd6cf8c798497da69e568a0.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FNPlicensingservice64.exe är den exe-fil som har försökt komma åt den skyddade mappen, även om det i just detta fall mer ser ut som att det är partitionsinformation eller kanske roten på partitionen (volym 4 på hårddisken).

 

Exe-filen kan du läsa om här: https://www.shouldiblockit.com/fnplicensingservice64.exe-6573.aspx

Eftersom det kommer när du använder Photoshop så gissar jag att det programmet använder det licensieringsprogrammet.

 

Du bör redigera inställningarna för reglerad mappåtkomst så att välkända program kan utföra det de vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Jo det tror jag också men det har dykt upp på sista tiden. Har använt Photoshop i flera år utan detta meddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast reglerad mappåtkomst är ju inte flera år gammal. Kom inte det i förra vårens stora uppdatering?

Sen kan ju Photoshop och/eller licenshanteraren ha ändrats också.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...