Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hackad ordentligt av många personer/program


Hackad
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej 

Jag skriver här i ett desperat försök för att få hjälp. 

Har blivit hackad för 2 veckor sedan. Min mobil blev övertagen och nätet såg konstigt ut. Rörliga bilder med obehagliga profilbilder på twitter där jag tror det hände. 

De verkade vara gråhattar, vissa elaka vissa trevliga. De ville att jag skulle titta och läsa propaganda. Nationalistisk propaganda. De tog upp privata saker från drivern och hånade mig. Jag var instängd i en grupp på twitter. Förstod det sen efter. De ville att jag skulle gå med i en organisation om psykologi. Tyckte det kändes weird men de lät mig inte gå förrän jag hade skrivit in mig. 

Kan väl tillägga att det inte verkar vara någon dålig organisation. Men iaf de var ändå inte helt trevliga och sabbade mitt skolarbete tex. Vet inte om det var någon annan då. Var vaken i 3 dagar av rädsla. Det började med mobilen och sedan datorn. Eller jag tittade inte till datorn förrän sedan. Iaf det var väldigt oklart vad de ville mig. Är en ensamstående mamma, loner men trevlig. Tänkte det kanske handlade om att jag är lite av en humanistisk aktivist pga propagandan. 

Men nu har det hänt igen 2 veckor senare. Jag tror inte det är samma människor. Min fb är övertagen mina Gmailkonton, filer och bilder. Allt utom pengar. 

Tror jag är utpressad då jag fick ett mail på ett annat språk kryptonerat... 

Håller på att bryta ihop. Polisanmälde detta första gången och de trodde inte på mig, hade vanföreställningar tydligen. Så vet inte vart jag ska vända mig. 

Min fråga är varför plötsligt så många människor lr virus typ attackerar en privatperson? som ej har något, inga pengar. Jag studerar heltid juridik och lever ett ensamt liv. Är alltid trevlig mot folk. En Keylogger var nog installerad då datorn samlade på sig hundratals lösenord på Google kontot. Sorry om det inte är mer info men jag vet inte hur mycket jag vågar lägga ut. 

Mvh

 

Redigerad av Hackad
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att förstå vad du menar men om konton som Twitter, Facebook och Gmail har blivit övertagna så har företagen som står bakom de tjänsterna rutiner för hur man får tillbaks sina konton och hur man sen stärker säkerheten t ex genom 2-faktors-autentisering.

 

Mobiler och datorer kan ominstalleras så att allt som finns i dem just nu tas bort och de blir som nyköpta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på ett, eller en kombination av två till tre, av nedan alternativ:

1. Du hittar på

2. Du har drömt och tror på det

3. Du har vanföreställningar

 

Mitt förslag på lösning: Kontakta din psykolog för hjälp.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Hackad:

Min fråga är varför plötsligt så många människor lr virus typ attackerar en privatperson? som ej har något, inga pengar. Jag studerar heltid juridik och lever ett ensamt liv. Är alltid trevlig mot folk. En Keylogger var nog installerad då datorn samlade på sig hundratals lösenord på Google kontot. Sorry om det inte är mer info men jag vet inte hur mycket jag vågar lägga ut. 

Mvh

 

Det är nu inget plötsligt över det. Det har hänt länge. Får buset chansen så tar de den och de struntar fullständigt i vem det är som har gett dem chansen. Som Cecilia säger så bör du kontakta de sociala mediernas abuse avdelning för att spärra dina konton. Antingen köra nån antivirus-cd eller installer om allt i datorn. För framtiden är ett tips att ha tvåfaktors inloggning på alla ställen som erbjuder det. Gmail och facebook gör det t.ex. Själv har jag en yubikey överallt där det går att använda. Sen bör du ha en lösenordshanterare, också den med tvåfaktors inloggning till själva appen. Bitwarden är mycket smidig. Betalar man den lilla summan på 10 dollar så kan man använda dess tvåfaktors variant på de flesta ställen som använder OTP (one time password) enkelt när man loggar in på olika sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...