Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Länkar som inte öppnas på webbsajt


kiwi01
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Jag har under den senaste veckan råkat ut för ett märkligt fenomen som jag inte begriper mig på.
 

Är inne på en webbsajt och klickar sedan på någon länk för att komma vidare. Det enda som händer är att det fladdrar till men inget mera händer. Vilket det första var kommer jag inte ihåg, men nr 2 var när jag gick in på en kreditkortssajt, klickade sedan på fakturor och vidare på en viss faktura som jag behövde se. Det fladdrade till men fakturan öppnas inte. Inte någon av de övriga heller.
Igår hände det i en tråd från Nyhetsroboten här på forumet. Jag öppnar tråden ”Microsoft Edge blir…”, där klickar jag på ”Läs hela artikeln här”. Det fladdrar till men artikeln öppnas inte.

Det är tre gånger inom mindre än en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det inträffar nästa gång skriv här vilken sida och länk det gäller samt pröva med en annan webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag helt ställd. Har nu senaste veckan råkat ut för samma problem flera gånger. Bl a var jag inne på Bauhaus webbsida men kunde inte öppna menyn. Provade Edge och det fungerade.

Igår var jag inne på en tjänstepensionssajt för en väns räkning, länken med uppgiften jag var ute efter gick inte att öppna. Det fungerade i Edge.

 

Nu har jag varit inne på min bank och såg att jag har 4 nya efakturor. Dom kan man öppna och titta på genom att klicka på fakturanamnet. Den första öppnades utan problem men de övriga tre inte alls. Loggade ut och startade om, loggade in på nytt men det fungerade inte. Testade Edge och där öppnades alla 4 utan problem. 

 

Vad är det som har hänt med Google Chrome???
 Det enda jag har gjort med den är att jag någon gång runt 20 april tog bort webbinfo, webbhistorik, nedladdningshistorik, cookies och webbplatsdata, cachade bilder och filer - dvs just det som alltid rekommenderas av webbsideägare och andra som något slags universallösning på alla problem (vilket det inte är). (Rensade inte bort  lösenord och inloggningsuppgifter.) 

 

Jag såg i programlistan att den (Chrome)  är uppdaterad 2020-05-07 och har version nr 81,0,4044,138. Själv installerade jag den för många år sedan.

Igår 20200513 kom två Windowsuppdateringar. 

 

Jag är inte beredd att utan vidare spisning av överge  Chrome, bland annat för att det är där jag har alla inloggningsuppgifter, dem har jag varken i huvudet eller på papper. 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det skulle vara aktuellt att byta webbläsare så länkas här till den information som de två andra förmedlar när det gäller bokmärken/favoriter samt lösenord.
 

Importera dina favoriter till Microsoft Edge
https://support.microsoft.com/sv-se/help/4077936/microsoft-edge-import-favorites
 

Importera bokmärken från Google Chrome
https://support.mozilla.org/sv/kb/importera-bokmarken-google-chrome

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har genomfört en återställning. Det tycks vara precis vad som behövdes. Banksajten fungerar perfekt nu, alla funktionerna laddas ner mycket snabbare. (Det kändes som någon hade hällt klister i maskineriet.) 
Tack för tipset! ?

 

Nu har jag denna sajt - eforum - full med annonser förstås. Kommer verkligen inte ihåg vad jag gjorde för att slippa dem. Vad tror ni? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det inte saktar ner nedladdningen av sajter alltför mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...