Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Artiklar från nyhetsroboten går inte att öppna


Hakinger
 Share

Go to solution Solved by Hakinger,

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Senaste veckorna har jag märkt att jag kan  inte öppna länkarna till artiklarna som nyhetsroboten har.
Får detta meddelande i Firefox, Chromium och Brave. Har provat utan några tillägg (Privat läge) Har läst att om man kör VPN  kan detta uppstå, men har samma problem även när jag stängt av VPN. Detta sker bara med nyhetsrobotens länkar här på eforum.
Är det bara jag?
 

Citat

Secure Connection Failed

An error occurred during a connection to feeds.idg.se. PR_END_OF_FILE_ERROR

    The page you are trying to view cannot be shown because the authenticity of the received data could not be verified.
    Please contact the website owners to inform them of this problem.

 

Redigerad av Laso
Tagit bort [LÖST] ur rubriken, markerat tråden löst istället.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte haft något problem med att läsa artiklarna, visserligen inte så många jag läst men jag prövade just med https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.734160/microsoft-edge-blir-sakrare-for-hemmajobbare?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+PcFrAlla-Nyheter+(PFA%3A+PC+för+Alla+-+Nyheter)

utan problem. Jag använder Firefox. Det går att ställa in Firefox så att valfria tillägg även är aktiverade i privat läge.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Undrar om det är min MX-linux och Ubuntu, som jag testat i, som ställer till det plötsligt? För det har fungerat utan problem tidigare. I Chromium har jag inga tilägg alls.
Ännu intressantare blir det när jag klickar på länken du anger - då fungerar det. Artikeln öppnar precis som den ska, men inte från nyhetsrobotens länk...
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu testade jag att kopiera din länk och öppna den i ny flik - Fungerar.
Sen testade jag att kopiera nyhetsrobotens länk och öppna i ny flik - Fungerar inte!
Märkligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input. Det visar sig att det är nåt tillägg som orsakar problemet med att länken förstörs. När jag surfar in på eforum via de andra webläsarna (istället för att kopiera in länken från Firefox) och öppnar artikeln så är det inga problem.
Får ta och felsöka tilläggen helt enkelt.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Då har jag hittat tillägget som bråkar. tillägget "HTTPS everywhere" som inte vill ladda det osäkrare HTTP-protokollet. Detta trots att artikeln har en HTTPS-adress.
Det tillägget har jag haft i evigheter och aldrig haft problem med eforums nyhetsrobot tidigare. Måste vara någon uppdatering till den som ställer till det.

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HTTPS Everywhere har en hel del regler gällande idg.se så det kan ju vara något med dem.

https://atlas.eff.org/domains/idg.se.html

där det även finns länkar för buggrapportering

 

Det går ju att lägga till egna regler i tillägget men jag har ingen aning om hur det funkar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...