Just nu i M3-nätverket
Jump to content

v.90

Hans-Erik Lang

Recommended Posts

Shinden Sôsa

Nja det beror på vad du har för modem...

Om det är US-Robotics så bör du göra följande:

1. Gå 3 varv runt modemet och spotta på det

2. Samla gärna ihop 3 eller flera kompisar och förnedra modemet ytterligare genom att skrika fula ord åt modemet

3. Se till att du har en slägga av rätt dimension innan du börjar hamra på modemet.

4. Om inget av åvanstående skulle funka prova att mata modemet med chips och öl, gärna på en strategisk plats framför TVn helst under tipsextra eller Bingolotto

5. Skulle det ändå visa sig att detta inte hjälper så gå till närmaste dagis och be snällt att få låna lite barbie kläder och kä upp modemet i dessa, glöm ej att applicera mascara och rouge

6,1. Det slutgiltiga alternativet är att klistra på ett klistermärke med texten "svenskt nötkött" och lägg sedan modemet i köttdisken på konsum

6,2. Avlägsna dig diskret ifrån köttdisken och glöm inte att köpa ett nytt nummer av Mikrodatorn på vägen ut, där du kan läsa om vilka modem du bör köpa, dock bör du inte ta artikeln på allvar om US-robotics skulle nämnas

Tillägg:

Tänk på att modem är känsliga för damm, därför bör du bada tillsammans med modemet minst 4ggr i veckan.

Modem är inte speciellt hungriga djur utan det brukar räcka med att du matar modemet ca: 3-4ggr i veckan. Skulle modemet få mer mat än rekommenderat så tänk då på att det måste gå på toaletten oftare.

-----------------------------------------------------------------------------

Skämt och sido om du inte har en "display" på modemet så kan du prova att ringa en nod som anväder V.90/K56Flex förutsatt att du har uppgraderat ifrån X2, annars är det bara att ringa till en v.90/X2 nod med ditt modem, kopplar modemet upp sig så har du lyckats.. Skulle du ändå vara osäker så finns det övervakningsprogram odyl som fixar biffen åt dig..

Hans-Erik Lang

Jag måste erkänna att jag blev lite bekymrad av svaret jag fick. I alla fall tills jag kom på att det inte är ett USR-modem jag har. Dynalink står det på det. Som tur var fann jag i alla fall något substansiellt längst ner i svaret.... Nu återstår frågan hur jag får tag på en v.90/K56Flex-nod att provringa till. Vad är en nod? Hur vet jag att den använder v.90?

hm, att ringa till en v.90/x2, om man hade x2 innan kollar ju inte ifall det har uppgraderats!

Sen finns det ju lite koll i, com1/2, mer info,

då får man lite text om modemet, från modemets minne. där brukar stå ex. x2, v.90 osv

Shinden Sôsa

Hmm..

Björn du är inte speciellt pedagogisk.

Jag är inte heller pedagogisk.

Jag antar att du har "flashat" modemet.

Dvs du har uppgraderat ifrån K56Flex till V90

Om jag inte missminner mig så brukar Lap Power köra ganska mycket med Dynalink..

Nod = Modempool

Jag antar du har en Internet provide typ Felia, Tele2, Telenordia..

Modempoolen är dit du ringer när du ska koppla upp dig mot Internet.

Oftast så har dom olika nummer beroende på om man har X2 eller K56Flex eftersom dom 2 inte är kompatibla med varandra.

Om man letar riktigt mycket så brukar man hitta på Providerns hemsida vilket nummer man ska ringa för respektive modemstandard.

Eller så får du ringa till din Provider och fråga vart du ska ringa.

Eller som Björn sa. Kolla com-portarna.

Eller gå till "Hyperterminalen" och skriv motsvarande AT&F eller AT%S.. Fast det är viktigt att du kollar i manualen, alla modem har ju inte samma initieringssträngar....

Det borde funka, jag är lite snurrig i huvudet just nu efter att ha suttit och försökt få Linux att funka med WIN98 och NT.

Zzzzz.....

^_^

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...