Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte skriva i sökfältet i Utforskaren


Anders MN
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Ibland kommer jag inte åt sökfältet i Utforskaren. Fältet syns som vanligt, men det tillåter inte inmatning.  Jag har inte lyckats lista ut varför eller när det blir så. Det verkar vara helt oberoende av vilken katalog/mapp jag provar att försöka söka i. Sjukt irriternade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så lätt är det dock inte att följa de engelska instruktionerna  1. Open Task Scheduler
2. Go to Microsoft > Windows > TextServicesFramework
3. On MsCtfMonitor, do a right-click and enable the task
4. Restart your machine

Jag gjorde så här

1. På tangentbordet trycker man på Windowsflaggetangenten + Pause. Då öppnas Kontrollpanelen.

2. Klicka på Kontrollpanelen - startsida 3. I Sök i Ko... skriver man Administrationsverktyg
578092514_Kollpanelenhem.thumb.png.3385d8d8637e58a6e27f2f50d910958b.png
4. Klicka på appen Administrationsverktyg
Då får du upp genvägar till dess innehåll. 5. Klicka där på Schemaläggaren
6. Då får du upp Schemaläggaren. Skrolla ner till MsCtfmonitor.
1053849484_SchemalggarenMsCtfMonitor.png.4528ce8febc733b018fcdc8bec9b4062.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan som mbgtmari länkar till gäller problem att söka på dessa sätt:

Citat

 

Can't type into Cortana search field

Can't type to search in Start Menu

Can't type to search in Win 10 App Store

Can't type in taskbar search

Can't type in Settings search

 

Har du, Anders, ovanstående sökproblem också eller är det bara i Utforskaren det är problem?

 

Denna tråd gäller visserligen Windows 7 men då beror det på att tjänsten Windows Search inte kör: https://www.sevenforums.com/general-discussion/277654-windows-explorer-search-not-working.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast för mig fungerar det alltid igen efter omstart, utan att jag ändrar någonting alls. Se'n efter ett tag, utan att jag vet varför., så fungerar det plötsligt inte igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Cecilia:

Sidan som mbgtmari länkar till gäller problem att söka på dessa sätt:

Har du, Anders, ovanstående sökproblem också eller är det bara i Utforskaren det är problem?

 

Denna tråd gäller visserligen Windows 7 men då beror det på att tjänsten Windows Search inte kör: https://www.sevenforums.com/general-discussion/277654-windows-explorer-search-not-working.html

 

Vad jag märkt bara i utforskarens sökfält. Och efter omstart funkar det alltid ett tag, utan att jag gjort något annat än startat om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...