Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Sculpt Ergonomic Mouse and Keyboard


zefr
 Share

Rekommendera Poster

Har ett set med MS Sculpt Ergonomic Mouse and Keyboard som jag var mycket nöjd med. Tyvärr böjde jag USB RF-transceivern så nu fungerar vare sig mus eller tangentbord.

1 Finns det någon ”ställbar” wire less 2.4 Ghz RF-dongel-lösning som går att anpassa till MS Sculpt Mouse and Keyboard?

2 Eller finns det någon som är duktig på att laga en böjd trasig original RF-Transceiver till motsvarande ovan.

Mvh

Zefr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett flera som undrar om man kan byta ut mottagaren eller liknande för sculpt och det verkar inte vara möjligt. Det är nog inte bara att den ska vara "ställbar" jag tror den har någon slags kryptering också.

 

Det beror lite på vad du menar med böjd, jag har ett minne av att jag lyckades återställa en usbkontakt jag hade råkat rulla över med kontorsstolen en gång. Petade in en skruvmejsel i själva kontakten och lyckades platta ut den igen. Den blev betydligt trångare visserligen. Så det är möjligt, jag kopplade sen min pryl till en usb-förlängningssladd för att inte behöva dra in och ut den kontakt som nu var trång liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...