Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kopplar dessa tre enheter?


VIM
 Share

Rekommendera Poster

Hur kopplar jag en tio år gammal platt-TV med en ännu äldre video samt Comhems Tivo?

 

TV är en Panasonic TX-L32 C 20 E som på baksidan har något som kallas Digital Audio Out -V samt Audio - In och Scartkontakt AV 1

 

Videon är en Philips VCR 700 Plug and play där jag har fått uppgift om att koppla scartkontakten från TV.s AV1 till Videons scartkontakt

 

TIVO-boxen har ju den hittillsvarande, fungerande kopplingen. Baksidan på boxen innehåller - sett bakifrån från höger sida: 1)Powersladd till eluttag via omvandlare,

2) vit telefonsladd till Comhems 3-poliga vägguttag, 3) Svart sladd från uttag (7) HDMI till TV:s HDMI 1 oförändrat.

4) En oanvänd scartkontakt.

Jag har kanske använt mig av underliga uttryck men eftersom jag är mycket okunnig om dessa frågor hoppas jag få lättförstådd hjälp från någon kunnig.

P.S. Jag har fjärrkontroller till alla tre delarna, kan även de kopplas samman till endast en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Eftersom du har en scartingång på tvn kopplar du in din videospelare där med scartkabel. Tivo-kopplingen funkar ju redan om jag förstår dej rätt. För att se video måste du sedan ändra källa/source på tvn via fjärrkontrollen.

En gemensam fjärr tycker jag du kan kolla med Kjell o Company. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Videospelaren har kanske två anslutningar för Scart?

Kanske märkt ut/out resp in?

Då bör du kunna koppla Scart från TIVO till Videospelaren (och bör då även kunna spela in program) och Scart från Videospelaren till TV. Som jag minns det så fungerade det så för mig.

Dock bör du få bättre bild med nuvarande lösning med TIVO-HDMI-TV

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några år sedan hade jag en TIVO-box men har ett minne att det inte gick att spela in från den pga av någon spärr för detta som den var utrustad med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...